|
|
|
|---|---|
|
Skal bytte fremre støtdemperne på min 92mod e34 525TDS, men nå er d sånn at d er 2 typer, den ene er d 20mm lang stempelstang under gjenger, den andre er d 44mm lang stempelstang under gjenger. da lurer jeg på, vilken av disse passer da min bil? noen som vet, blir veldig glad om noen vet, bilen er i dagelig bruk så d er litt jobb å ta av får å se etter, for så skruve d ihop igjen uten nye dempere håper noen vet dette bygger bilstereo | |
| Jag hade samma bekymmer och fick en bra bild Länk med specifikationer av en annan kille här på forumet, problemet är att jag var lat och gick efter vilka modeller det stog att dom skulle passa till och köpte därför dämpare till 525 och uppåt. När jag meckat isär ena fjäderbenet så upptäckte jag att det skulle vara dom snikiga 518/520-dämparna på min. Dämparen passade vekligen inte i fjäderbenslagringen så man kanske kan se på det som sticker fram av den genom skärmen vilken dämpare man har. | |
|
så du mener kanskje at d er dom korta da? 20mm???? har ikke bilen akkurat her nå:( bygger bilstereo |
|
|
[IMG]Länk Er d den til venstre som kanskje passer min da?? bygger bilstereo |
|
|
Takker for svar så langt:) den LÄNK`en på mitt inlegg ble feil, ikke bry dere om den. vet ikke hvordan jeg redigerer inlegget. bygger bilstereo |
|
| Nej våra bilar är såpass "nya" att det är typ 517/518 vi ska välja mellan, problemet som jag fick med den långa var att den passade i hålet på fjäderbenslagringen men var för lång så gängan räckte inte till för att skruva åt den. Det hade säkert gått att fixa med ett gäng brickor men jag vill hellre laga ordentligt med dom saker som ska vara till bilen så jag lämnade tillbaka mina dämpare (typ518) och beställde dom andra (typ517), fick på köpet tillbaka en dryg femhundring då dom jag skulle ha var billigare. | |
|
Da takker jeg så mye for hjelpen, men da jeg skrev inlegget mente jeg høyre side, huff så feil jeg skrev, men da er ca 20mm gjenge og M14 dim? :) bygger bilstereo |
|
| Ok då förstår jag, jo det var i alla fall den jag skulle ha till min. Men det verkar vara fler än oss som har haft problem med det här så det verkar som om båda typerna finns på dom här bilarna. Det är bara att testa och se till att du får byta dämparna om det skulle råka vara fel. | |
|
hm er d begge typer på disse ja:( er d en 92`a du har også? bygger bilstereo |
|
| Nej jag har en 94. | |
|
har forstått d sånn at d er et skille den 09/92 på støtdemperne, men jeg kjøper dem med mist gjenge lengde så får vi se:) bygger bilstereo |
|
|
har forstått d sånn at d er et skille den 09/92 på støtdemperne, men jeg kjøper dem med mist gjenge lengde så får vi se:) bygger bilstereo |
|
| Lycka till. | |
|
jotakk, og takk får hjelpen:) bygger bilstereo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.