|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325 tdsa -95a som jag inte kommer överäns med riktigt. Problemet är nämligen det att den är fruktansvärt slö, efter att ha läst här på forumet så lyckades jag lista ut att förpumpen inte funkade som den skulle, så den bytte jag + att jag bytte dieselfilter. men men bilen uppför sig precis likadant. och det blir ingen skillnad när jag kopplar bort förpumpen helt heller! Jag läste något om att det ska spruta diesel när man vrider på tändningen??? det gör det iaf inte, bara när man försöker starta den?? skulle verkligen bli fantastiskt glad om nån av er har nån ide om vad det kan vara för fel!! | |
|
Hej bring jag hjälpte en som hade liknande bekymmer med sin 525d-95a hittade ett tips här på forumet att hälla ca 1dl tvåtaktsolja i tanken för att smörja bränslesystemet med, efter ca 10 min på tomgång började den gå helt perfekt. han hade haft bilen på el & diesel dom hade sagt att han skulle få byta spridarpumpen till en kostnad på ca 12000kr! |
|
| Okey tack.. ska prova det! hade inne den på bmw idag på felsökning men dom sa att det troligtvis var pumpen som var sliten, man har ju ingen lust att byta ut den om det går att fixa med lite olja =) | |
|
tjena! vilken förpump kollade du? sitter två pumpar på min, 325 tda -93! en i tanken och en längre fram. |
|
|
det finns bara en förpump och den sitter i tanken. Och den kan man koppla bort om man vill. 324 och 524: orna har klarat sig utan den skiten i massvis med år och mil. (83-93) min bmw 324td hemsida Länk |
|
| nu har jag pratat lite mer med bmw.. dom har mätit på insprutningspumpen och har fått fram ett förlågt värde ( 600 nånting ) skulle visst ligga runt 900. Är min enda chans att byta ut pumpen helt , eller finns det någon annan lösning?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.