|
|
|
|---|---|
|
Då har man efter lång väntan äntligen blivit ägare till en Alpina B3 3,3. Ett par M-bilar och några andra BMWs har hunnits med, men suget efter en Alpina har alltid funnits där! Tillfället kom då en gammal kollega annonserade ut sin B3 och suget blev för stort=) Lite bilder som förra ägaren tagit (hoppas det är OK Robban) Länk Grymt nöjd med bilen och på torsdag (alla hjärtans dag???) ska den in för att få lite nya bromsskivor då dom är lite vinda samt ny olja i lådan. /// Nicke | |
|
Bara till att gratulera till en underbar bil! |
|
| inte mycket annat att säga än att gratulera till en underbar bil och säga att du har väldigt god smak | |
|
Kollade på den där på blocket för någon dag sen. Sugen blev man :) Fin bil, vårda den ömt. Med vänlig hälsning |
|
|
Tackar tackar=) Riktigt fin, man kan inte tro den gått 15 tusen! /// Nicke |
|
|
En fråga föresten... Tycker EML lampan lyser längre nu när man slår på tändningen än för några dagar sen, den slocknar sist av alla kontrolllampor (vi snackar nån sekund alltså)? Kanske är inbillning hehe /// Nicke |
|
|
Grattis, den verkar vara i gott skick =) |
|
|
Tack igen=) Skrev lite konstigt i förra inlägget såg jag, det jag menar är om det är något att oroa sig över eller om det skulle lyst konstant om det var någon fara? /// Nicke |
|
|
grattis till en grymm bil. Den borde väll lysa hela tiden isf låter väll logiskt men jag är inte så haj på det. Men lycka till med bilen. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Ännu en fråga... Bilen känns väldigt trögväxlad när den är kall, ibland svårt att få i ettan innan den blivit riktigt varm. Vad jag vet så är den inte tidigare vinterkörd samt att oljan i lådan byttes sist i tyskland, kanske dom kör med annan olja där när klimatet är annorlunda? Ska i vilket fall in imorgon för oljebyta i lådan, hoppas den blir bättre=) /// Nicke |
|
| grattis till en alpina. dock synd att de inte sitter kvar de original alpina fälgar som antagligen satt på när den lämnade fabriken. | |
|
Sådärja, nyss uthämtad från verkstan och nu är det sann kärlek! haha Mycket bättre i lådan och vibrationerna är som bortblåsta! Nästa steg blir att kolla om den tar lite tjuvluft nånstans, vandrar ibland +- ca 50 rpm på tomgång, känns som det skulle kunna vara något som spruckit under vinterförvaringen av tidigare ägaren. /// Nicke |
|
|
Alltid ok nicke_boy :) skönt att höra att du tar hand om min Ex Pärla Nu är dealen klar med Min nya ( stort leende ) M3 cab 1a mars kommer den hem :) |
|
|
robban - självklart tar jag hant om henne=) Har du föresten märkt de där med att den inte ligger riktigt stabilt på tomgång tidigare? Då hoppas jag att få åka på en provtur med M3an i sommar:D /// Nicke |
|
|
nej inget jag tänkt på tidigare. den har ju stått stilla över vintern, kan ju vara d kanske. kan vara dags att byta stift kanske. Absolut, cabben nere så kör vi :) |
|
|
Grattis till en jävla rolig och fin bil. Hade en lika dan som ja sålde i höstas, fan va nöjd ja va med den bilen:). Nu kollar jag efter en B3s till våren hehe Får man fråga vad du betala för bilen? Mvh Mattias Alpina CS:035 Alpina Gemeinschaft:249 Länk |
|
|
Har haft problem med motorelektroniken i min bil, och isf skall EML lampan lysa konstant, så du behöver nog inte vara orolig... Grattis till bilen! //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Ska kolla om jag hittar nåt läckage på nån gummislang samt byta stiften. Samt en rejäl tvätt ska hon få=) /// Nicke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.