|
|
|
|---|---|
|
bra sida för nybörjar turbo konvertering eller tycke jag iallafall som är helt ny på bil motorer och turbo osv. håller fortfarande på att samla info och tyckte att den hära sidan var helt klart i topp skick! hade väll iofs velat ha det till en komplett gude :D men tycker att den har varit till hjälp för mig i mitt planerande iallafall. Länk "Efter lite hjälp från killarna på autopower forumet" antar att det är någon här på forumet som äger bilen och sidan och vill bara säga tack! mvh andersson | |
|
När jag byggde en turbo till min gamla SAAB 99 på 70-talet så blev turbinhuset ibland ljust körsbärsrött (8000 grader eller så)! I och för sig laddade jag mer än du tänkt men din slang (ovanför turbinhuset. Till vattenkylningen!?) sitter kanske litet risigt till? Mina tändkablar smälte tex. Löstes med silicontändkablar som tålde värmen! Per L |
|
|
Ser nu att det inte var din installation men värmeutvecklingen är ju ändå något att tänka på! Även ur stålets hållfasthets synpunkt sett! Här kan du läsa mer om turbokonvertering: http--www.gikturbo.se-files-Teoridels.82-121.pdf http--hem.bredband.net-b132378-turbo.pdf Per L |
|
|
per L dom dära länkarna fungerade ju inte.. nej alltså är inte min bil utan någon annans men jag har fått lite mera kött på benen så att säga av att kika på bilderna och texterna. även om det nu inte är bmw f1 team som gjort konverteringen så tror jag att som "amatör" bygge så är den helt klart godkänd. man får ju räkna med att saker kan gå lite snett när man konstruerar själv för första gången. |
|
|
Då provar jag en gång till: Länk Länk Per L |
|
|
Just nu krånglar det mesta med denna sida för mig! Tex länkarna ovan! Högerklickar jag på länken, väljer egenskaper, kopierar adressen och klistrar in den i XP:s adressfält så fungerar det dock! Per L |
|
|
Nåja, varmt blev det men inte riktigt så varmt som jag fick till det ovan! En nolla mindre skall det vara! Dvs 800 grader. Per L |
|
|
jasså det var dom. har redan gått igenom det mesta av dom. men tack iaf. skulle vilja veta vem som lagt upp sidan med bilderna på, då jag har några frågor till honnom. mvh andersson Ride hard die free |
|
|
ingen som vet vem som lagt upp denna sida?? Länk Ride hard die free |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.