|
|
|
|---|---|
|
Är snart ägare till en 318d som rubriken lyder, det är en tjänstebil , och då valen stod mellan v50 , passat kombi, saab 93 biofuel, och bmw kändes det som inget val alls ! :) Lustiga är att alltid haft lite agg mot bmw, kanske blir så när man bodde i en liten håla förr och alla stylade bmw åkte runt som idioter :D Fick tag i min första bmw på väg hem från jobbet 1 år sen ungefär, en 520 -90, riktigt fint skick 1 ägare och endast 12000 som blev 9000 på till salu skylten, knappt någon rost och att köra var hur stabilt som helst, 140 stod det plötsligt på mätaren vilket knappt kändes, rena tåget :D Nu i allafall känns det som pojkdrömmarna väcks till liv på riktigt ! Blir säkert den enda nya bilen i mitt liv, man får ta till vara på det goda som ges !!! När bilen kommer nu om 6-8 veckor så blir det lite bilde :) Det som medföljer är comfort + advantage , hade även lite frågor till er kunniga. Vad är skillnaden på 08 modellen som jag ska få förutom 20 hästar till ? Hur är stolarna vid långresor, ner till europa 100mil +. Kan man använda andra taxboxar än bmw:s ? Det enda jag ska betala extra för själv är dragkrok, dock vill jag väldigt gärna ha xenon då jag hört belysningen kan visa sig lite svag i bland. Man tänker att 144 hästar är lite klent, men någon som har erfarenhet om 318d touring ?? Inga dragrace direkt, men hur är omkörningar och responsen i gasen på diseln ? Nu gäller det bara o vara tålmodig !!!! :) | |
|
ientity: I senaste Bmw tidningen som säkert finns hos din handlare, så är det ett lång test av E90 318D. Enligt reportaget verkar bilen ihop med motorn vara den ultimata diseln för den som vill åka långt på minimal antal liter. |
|
| Hur är acelarationen på denna bilen ? Tänker mest runt 50 till 120 ? Önskar jag så gärna jag hade haft 320d, samma bränsleförbrukning nästan, men mer hästar. Kanske kan lägga till detta och betala själv ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.