|
|
|
|---|---|
|
Har lite början på rost på några ställen (ne derdel baklucka) Har ni erfarenhet av en bra, pålitlig och prisvärd lackfirma som känns trygg i Stockholm? Gärna yrkesmän som inte bara ser sedlar framför sig...Utan bryr sig om bilen.. =) | |
|
Om du har rost på bakluckan, är risken stor att det kommer krypande igen om du bara lackar om - det kvittar hur skicklig och seriös lackeraren är, har rosten fått fäste i spalter och plåtveck är det bara en tidsfråga innan den kommer igen. Enda raka är nog tyvärr att byta backluckan. Finns annars flera seriösa lackerare i Stockholmsområdet - en som är van att jobba med BMW är Wallbergs Bilplåt, som håller till vid Industriviadukten i Solna. |
|
|
Sollentuna Billackering har hitills aldrig svikit, och de fick förtroendet att lacka min Alpina. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| Det beror ju på hur det ser ut. Beror rosten på skavskavor i nederkant och inte krypit in under omvikningen, eller har BMW´s knepiga kittfenomen där fukt utifrån kan ge rost under kittet utan att det gått in i falsen är ju förutsättningarna bättre. Är det grövre rostskador är ju ett byte av lucka det billigaste och bästa alternativet. Sedan gäller det att lackeraren använder bra produkter och en bra epoxigrund i botten t.ex. | |
|
Tack så mkt för tipsen!! Ja, då ska jag kika (vad gäller bakluckan..) det sitter nere i kanten..och skulle teoretiskt kunna komma av att man skavt av/slagit av en bit t ex när man lastat ngt och stängt ner luckan och s a s klämt godset...Men jag har inte kollat närmare...bubblan/fläcken är nog åtminstone 5cm bred och någon centimeter hög.. Sen är det så klart skador på huven i form av små slagmärken efter sten, där man ser "grundfärgen" (vit) genom de små skadorna...antar att det är mer bråttom... Bil + Salt + Stenskott + Fukt = trist... |
|
| Hur mycket kan det kosta att byta hela bakluckan? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.