AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.112

Är denna 330 nåt att ha?

Sida 2 av 2
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

upa: den bilen diskuterades i en annan tråd. Fronten är från M-aerodynamikpaket I och fanns ej att välja till facelift så den är säkert eftermonterad. Bilen är väl uttagen ny i Danmark och då är det vanligt att man beställer bilar med mycket lite utrustning och sedan eftermonterar. Anledningen är deras extremt höga skatter på bilar vilket då inte drabbar eftermonterad utrustning.

___
//Ulf
Tnx Ulf.
Då kanske man börjar haja det här ändå...? :)
Synd, det verkade vara en bra historik på bilen men den é inte aktuellt för mig..
Eftermonterar de en gammal spoiler hittar man väll en moraklocka i skuffen när man kommit hem.
330 mike: Din bil har i "M"-väg följande utr: (Av vad jag kan se) 18" M-fälg, sportstolar i skinn, shadowline runt sidorutorna. Rent spontent känns det som bilen är utrustad med sportpaket vilket förklarar sportstolarna samt att chassit förmodligen är styvare än orginal(vilket är svårt att se på bilderna. det är ett rent antagande). Det som din bil saknar i "M"-väg är följande: Aerodynamikpaket II, M-sportratt, instegslister med "M"-emblem, alucube eller blackcube lister invändigt. M-växelspak, M-fotstöd.

Här är en 01:a (dock cab)med M-paket II
Länk

Nämnas kan att jag tidigare ägde en sedan 325i-01 med M-pkt I vilket innebär: M-fälg 17"(M68), M-aerodynamik I, Shadowline runt sidorutorna, sportstolar Tyg/alcantara, alu blackcube lister invändigt.

Sedan kom M-pkt II då i samband med faceliften av sedanen 02. Då "uppgarderades" aerodynamikpaketet från det som jag hade och som det länkats till i tidigare inlägg, samt att ratten fick M-emblem, växelspaken likaså, lilla vingen bak tillkom också, vidare också instegslisterna och fotstödet. Dessa detaljer fanns redan på cupèn från 01...

Mitt råd till trådskaparen är att inte köpa bilen om det är just M-paketet du vill åt. Är du inte i behov av M-paket skulle jag råda dig till att kolla på en bil som har standard tjolpaket. Det lirar mycket bättre än den bilen du länkat till. Och priset är i mina ögon också i överkant. Beror väl iof på vad handlaren lämnar för garantier och liknande. Har dock svårt att tro att handlaren skulle övertyga mig om ett köp i alla fall. Kolla den här bilen om du vill ha M-paket. Kanske går att förhandla ner priset en aning......
Länk

Lycka till med jakten på "pärlan"

M.V.H
Dennis
Oj, märks att det är en djungel angående det här med M-sportpaket, Aerodynamikpaket osv.. hehe

DennisH: Är inte ute efter M-paketet direkt, mest ergonomipaketet tillsammans med sportstolar. Trodde dock den hade standard kjolpaket?
Ska försöka förhandla ner priset en bit då den legat ute i över en månad.

Vi får se hur det går imorrn, jag hör av mig igen :)

Tack för hjälpen och tipsen alla! Härligt med aktiva BMW-fantaster.
Länk

Kolla denna! Mycket bättre köp enligt mig........
Den har sportstolarna som du vill ha. Detta är standard tjolpaketet på 02-05.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Herregud, vilka säljare det finns där ute alltså. Vad vill han visa/dölja med de bilderna.

Foto? Ja just d, vi kör ner bilen i ett mörkt garage och tar kort med full blixt! Sorry va bara tvungen...

Mvh Jimmy

Länk
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Kolla min bil, ingen 330, men ett fullt MII sport paket. Så ser du har ett sådant skall se ut. Har även svart innertak+kolfiber imitations lister, svarta sportstolar, tjock M-ratt och växelspaksknopp.
Nu vart det klart, ska köpa bilen :D

Enligt försäljaren är det inget som är eftermonterat utan aerodynamikpaketet satt på från fabrik. Inget m-sport paket dock.
Fick ner den till 155000 plus att jag fick 1 års garanti (vanligen 6 månader).

Om allt går väl hämtar jag den nästa vecka, sen är jag stolt ägare till en BMW! Nu ska jag bara hitta några snygga 18-tummare att sätta på med...
Gratulerar -du kommer säkerligen att bli nöjd!

Angående garanti, den är på två år och inget annat... Visst, bevisningsfrågor underlättas om du har en "garanti" direkt från företaget...
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Grattis och lycka till med nya kärran! Hoppas du kommer att älska 330-motorn lika mycket som jag gör :).

Välkommen till Club E46.se oxå ;)!

Mvh Jimmy

Länk
Tack :)

tvesovla - Vad menar du med att garantin är på två år?
Yourstone; Då jag pluggar affärsjuridik antar jag att jag delvis är lite "arbets-/studieskadad... Garanti som bilhandlare (i de flesta fall) hänvisar till finns redan som lagstöd, däremot kan det vara skönt att slippa argumentera om och bevisa (läs.bråka) fel och istället ha en "garanti" från säljaren personligen... Därigenom har du 1 år betryggande garanti och ett nästkommande år med "vanlig" garanti... =) Och som sagt, bilen ser riktigt riktigt fin ut!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.