AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
526

Byte av, eller fixande med, tändenheten till Xenon.

fr
176
frejo
535iA -98
Jag har bekymmer med tändarn till mitt ena ljus och den skulle behöva bytas. Tyvärr är det den gamla tvådelade varianten som inte görs längre. För att få lampan att sitta kvar i huset har det i alla fall funnits en ring (BMW har någon gång tidigare bytt ut detta på garantin på min andra lampa, dock som del av hel sats à 3500:-) som skruvas fast i de befintliga hålen, där de tre torxen sitter i vanliga fall. Min fråga är alltså, går denna "konverteringsring" att få tag i på något sätt? Hade ju varit käckt att köpa tändenheten på xenonkungen för en femhundring istället. Eller har någon någon annan idé om hur man kan fixa den gamla tvådelade tändenheten?
fr
176
frejo
535iA -98
Jag får helt enkelt svara på min fråga själv. Det finns en sådan ring, hittat en för 255 spänn, BMW original. Bedrövligt bara av BMW Göteborg att vilja sälja på mig en sats för 3500 istället. Det verkar som de helt enkelt inte ids att lägga två minuter vid datorn för att leta. Där jag hittade den var de väldigt hjälpsamma. Så nu kan jag bara skruva dit ringen och ska alltså kunna använda de nya tändarna istället (hoppas jag).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.