|
|
|
|---|---|
|
Hej Var och besiktade 525:an idag, och fick bla nedslag på HC-värdet. 139 (100). Tycker att den misständer ibland på tomgång, så jag tänkte börja med att byta tändkablar och stift för att se om det blir bättre... Såg att det fanns kablar på biltema för 329:-. Så jag undrar helt enkelt om det är nån som provat dessa, och med vilket resultat! | |
|
Jodå, provat har jag. Visserligen på en hmm... Volvo. Funkade bra i ca. ett år, sedan hade kontakten i tändhattarna ROSTAT av varvid bilen...ok, Volvon då... så klart bara gick på 2,5 cylindrar. Blä!! Skulle alltså inte rekomendera dessa. |
|
|
ojdå, det lät ju inge vidare! Men jag upptäckte nyss att jag hade separata tändspolar. Så jag fär nöja mig me stift :) |
|
|
Har samma erfarenhet som goofyy fast till toyota. Köpte hela kitet där tändstift, tändkablar, rotor och fördelarlock men bilen gick inte bra så länge. fick byta allt för att den skulle gå bra igen. Men den här gången valde jag delar från mekonomen varjefall. ___ BMW 530IAM Touring -01 Länk BMW CS 06798 |
|
| är det en 24v så kan du byta tändrören, dvs rören som sitter mellan spole och stift. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.