|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej "Vinkeltolvor"! Efter en grundlig service med bl a ny vattenpump, nya lock o rotorer, nya insugspkn m m, o s v kom jag att riva tändkablar och insprutare. Trots en bra märkning vilket gör att jag tror att alla sladdar sitter där de ska så vill hon inte igång. Just nu tror jag att tändföljden o tändpunkterna är rätt men "sprutarna fyller på fel". Måste man "nolla" datorerna på nå´tt sätt efter en "sådan omgång"? MVH /// Paap Reeder |
|
Hej... Jag kunde inte hitta nåt vettigt om spridarna men kollar man i verkstadshandboken så är dom kopplade enl kabelfärg: brun/vit/gul + röd/vit/gul kabel = Cylinder 1,3,5 brun/gul/vit + röd/vit/gul kabel = Cylinder 2 4 6 brun/vit + röd/vit kabel = Cylinder 7,9,11 brun/gul + röd/vit kabel = Cylinder 8,10,12 Likaså skall tändningsföljden vara: 1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10 På 8 & 12 cylindriga så är ettans cylinder den främsta på höger halva (passagerar sidan) MvH |
|
Paap Reeder |
Hej T.A! Mycket Tack. Måste nog inhandla en vst.bok till slut ändå. Skall kontrollera ikväll. Det som är ytterligare irriterande är hustruns kommentarer "men den gick ju så fint innan" vilket den ju defacto också gjorde. MVH /// Paap Reeder |
|
Hehe ... jo jag känner igen det ... fruntimmer dom e´ som datorer ungefär .. Dyra som bara den o så e´ dom svåra att förstå sig på men ändå bra att ha ibland... Jag hoppas att det löser sig för dig men Ang. vst.boken så kan jag nog rekomendera Bentleys service manual för 7 serien, den går på strax över lusentappen men sen tar den upp 735 + 740 + 750 från -88 till -94 (den e tjock som en telefonkatalog och på engelska.) Mvh: Tobbe |
|
Paap Reeder |
Hej T.A! Har Du ngn bra adress var man kan få tag på Bentleys vstbok? MVH /// Paap R |
|
Om du hittar något bra ställe att beställa den på så kan vi väl beställa en tillsamans. Ser att du bor i stockholm, så kanske man skulle kunna spara in några kronor i frakt.. :) |
|
|
Länk Länk |
|
Deliq |
Jag köpte min Bentley's på adlibris.se visserligen till E34 men de har säkert till E32 åxå 576:- + 25:- frakt, kommer i postlådan (om den får plats, annars får du hämta den vid närmsta postcenter) , inbetalningskort medföljer leveransen. Helt klart prisvärd M V H // Deliq |
| Länk | |
svardska |
hej paap den finns på margies i sthlm över disk! Den är mkt bra, värd varenda krona. mvh ksvärd |
Paap Reeder |
Hej! Har nu beställt boken från Adlibris. Inte kan det väl vara så att man måste nollställa databoxarna före start typ .... vrid av tändningen.. lossa minuspolen .... sätt på tändningen i läge 2 ... anslut jordkabeln ???? Har ännu inte hunnit kolla "instsprutarordningen" enligt T.A´s tips om färgmärningarna. MVH /// Paap Reeder |
|
Har den startat än? //Schnitzer |
|
Paap Reeder |
Hej! Den har gått igång på tomgång så att motortemp m m fungerade. Dock gillade hon inte gaspådrag. Efter var 15-20 sek gick hon risigt under 15 sek för att sedan gå normalt igen. Så höll hon på i en kvart. Lyssnade med stetoskop på insprutarbryggorna varvid det brusade i den hö men den hö var tyst. Just nu tror jag att ena cylraden blir sur var 20 sek. Skall imorrn fastställa vilken sida det är som strejkar. Märkligt att hon i mellantiderna gick fullständigt normalt i båda rören. Åtminstone tändföljden är riktig. MVH /// Paap Reeder |
|
Du... Vad är det för årsmodell ??? Kan ju tänkas att det skiljer i kabelfärgerna på nyare modeller. Har du fått din rephandbok än ? |
|
|
Jag tror att det är en -91. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.