|
|
|
|---|---|
| Hejsn jag har precis testat carsoft 6,5 med rätt interface. Nu är det så att färddatorn inte funkar inte heller aktuell förb. Trippmätaren visar PPPP,P Varvräknaren hamnar på 6 tusen varv. någon som vet hur jag kan få det att fungera igen. | |
| är det ingen som har något förslag. mdetta hände när jag skulle byta språk v9ia carsoft. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hmm ja du kan ha ställt till det rejält ev.sist jag hörde om detta så var instrumentet förstört till viss del om jag inte minns fel, Misstänker att du måste göra ett besök hos BMW för någon typ av omprogramering, förra gången det hände så sa BMW att det kan hända om man mixtrar med tex Carsoft och de haft flera med samma problem, men om det är snack eller ej för att avskräcka. Jag har varnat tidigare för att använda div programeringsfunktioner utan att veta vad man håller på med, men det var länge sedan nu. Gäller att läsa alla instruktioner som finns innan förmodligen. ///MVH Hasso Länk |
|
hmm jo. klumpigt av mig e klart men det går att fixa om man lämnar in den till en bmw verkstad för omprogrammering BMW ¤4-EVER¤ |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag kommer inte ihåg hur det gick, det är några år sedan jag var i kontakt med den personen, men någon förbättring har jag för mig att det blev. ///MVH Hasso Länk |
| Ingen annan än jag såm fått detta problem.... | |
|
Hej! Läs sidan 59 i denna tråden postat av aTommyC om samma problem och hur han fixade det - på tidigare sidor finns mera av aTommyC och detta problem. /Saij |
|
|
Ööhhh........... Glömde ju givetvis bifoga länken Länk /Saij |
|
| Tack skall du ha alltså så beror det på mjukvarin i styrboxen bara o be BMW trycka i den på nytt.... | |
|
Nikan:Prova och häng av båda polerna från batt minst 2tim och håll tummarna. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Haha måste bara skratta det va ju enkelt fixat bytte combiinstrument sen funkade allt . Att carsoft kunde förstöra det konstigt men så é det nu funkar det... | |
| Hur byter man språk i instrument/färddator med carsoft? Går det och under vilken meny ligger den funktionen? | |
HENKE LEXUS! LÅT BLI DET!! ett utmärkt sätt att paja instrumentet tex.har hänt flertalet. Använd Carsoft till vad det är bra på istället programeringsfunktionen är instabil. NiKaN: Kolla o du fick en extra röd dot i trippmätarhuset som du inte hade innan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej, Det verkar som det är mest folk med dieslar som har fått detta problem. Lars |
|
|
Hej. Lite of topic men jag undrar om man med carsoft kan aktivera så att halvljuset tänds automatiskt? Hällre en gammal BMW än en ny Citroen C5 |
|
|
Carsoft kan inte koda ljusmodulen för halvljusautomatik. FP |
|
| hasso tack då vet jag. Jag har bara kört diagnos och raderat felkoder och det har redan blivit lönsamt jmf med avläsning på verkstad. | |
|
Om ni en dag kommit så långt att det mesta i instrumentet är borta och mätarna inte fungerar, och ni absolut inte får igång det med alla dessa mjukvaruprogram som ni hört talas om och laddar på nätet och testat så finns det ett sätt och åtgärda och få tillbaka alla funktioner i instrumentet genom att mata in ny data i chippet - utan att gå till BMW verkstad. Den största delen av mjukvaran till BMWs instrument och funktion finns i ett chip i instrumentet.., när ni bränt över chippets data: (med att till ex. kortsluta två pinns på chippet för ni hört talas av någon amatör på nätet att det är så man skruvar tillbaka mätare i bilar.) då kan det endast fixas genom att ny data programmeras in i chippet... grabbarna från tyskland skickar en fil via mail från en bil som är samma som din och denna data matas och sparas i sin tur in i ditt chip med hjälp av ett speciellt instrument... Detta chip kommer nu få den förra bilens km antal och vissa inställningar som språk-inställning och sånt som man kan ställa in kommer vara den förra bilens.. nästa steg är att koda om nycklarna för km minnet finns i varje nyckel och då menar jag på dom nyare BMW (cirka dom efter 98:a års model), sedan finns km antalet i minnet också i lichtmodulen där det också måste ändras. |
|
|
HASSO: Jopp jag har en extra prick före trippmätaren. Vet du varför e det för att den inte e rätt inställd med hur långt bilen har gått eller BMW ¤4-EVER¤ |
|
|
Du har nog tyvärr skaffat dig lite problem. Sök gärna runt lite i liknande trådar på forumet. Var aktuellt för bara ett par dagar sedan , läs lite i slutet på denna: Länk FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.