AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.747

Snabb blinkers?

Bl
15
BlueBoy
320 Touring 2002
Min 320iA Touring 2002 e46 har mycket snabb högerblinkers. Detta började när jag skulle hänga på en släpkärra. När kärran kopplades bort fanns problemet kvar. Alla lampor är hela och på varningsblink + vänster, då är det OK.
Jag grejade lite med elkopplingen bak där kärran satt (tänkte det var glapp) men ingen framgång.
Är det bara att lämna in eller? Blir det byte ljusdatorn?

Spårvagn är säkrare men tråkigare
Fr
5
Franke75
e46 325iA Touring -01
Tjena, jag lägger en 10:a på att det bara är ditt relä som är knas.

Frank Bengtsson
Bl
15
BlueBoy
320 Touring 2002
OK, låter bra. Hur kan jag hitta det?

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag lägger en tjuga på att du inte har något relä till blinkersen ;)
46
Håkan E
X3 2,0D -11
Fiat1100-61
Hej. det är en bug i bilens "dator" som finns i E46 årmodell 01-02
enl BMW TIS "SI E46 62 instruments 620102866" så åk in till närmaste BMW verkstad och be dem att programera om bilens dator enligt ovanstående dokument
n´Håkan E
(jag har haft samma problem)
Bl
15
BlueBoy
320 Touring 2002
Tack för tipsen! På verkstaden sa de att det finns en liten drivbox för belysningen för släpkärran ibak, så att inte huvudsystemet belastas. Nåt i denna box hade blivit glapp. De ordnade det på AutoMagnet i V. Frölunda för knappt 1000:-

Gott att det fungerar igen!

Jag hade samma problem med snabb blinkers höger, ej original drag. Alla lampor var hela, trailermodulen till draget demonterades- ingen skillnad. När jag demonterade ljusmodulen såg jag inget fel men efter jag återmonterade kabeln så fungerade det. Blir något minne "nollat" när man demonterar kabeln till ljusmodulen??
Jag har även uppdaterat programvaran på BMW efter detta så jag hoppas att det är löst nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.