AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
953

Skrotfirman ECP.nu, ärlig?!

Hej. Jag undrar om någon som handlat av "Per Edvinsson" (Skrotfirman som ofta annonserar här) har något illa att säga om dem? Det är nämligen så att jag beställde grejer av honom till min BMW för ca3 veckor sedan och inte fått dem levererade ännu.
Jag undrar om någon blivit "lurad" av dem, bör jag oroa mig?
När jag pratade med honom sist så sade han "det är skickat redan". Det är 2 veckor sedan nu. Jag ska ringa honom imorrn, men vill först veta om ni har dåliga erfarenheter av dem? Kan posten ta sådan lång tid på sig med att leverera ett litet paket?! Kan jag kräva att han kollar upp det? Jag har ju faktiskt redan betalat grejorna i förskott.(annars kräva pengarna tillbaka?) Det är en firma så jag tycker inte att han borde luras för sin firmas ryktes skull. jag vill absolut inte smutskasta honom..än
tacksam för snabba svar, erfarenheter (länk till hans sida www.ecp.nu

önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87
An
18
Anders79
325ik -87
Be honom kolla upp det!
Jag har haft mycket problem med paket från olika ställen efter att Ica blev inblandade. Dom vet helt enkelt inte hur det fungerar. Lycka till!
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
En liten fundering bara... Varför förskottsbetalade du?

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Måste instämma i Davids fråga, jag skulle aldrig betala i förskott för nåt jag handlar här på BMWPower.

www.malte-racing.com
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Paket går att spåra. Be honom spåra paketet så hittar dom det säkert. Antar att du sparat kvitton och verkfikationer om det skulle uppstå några frågor.
Deliq
Jag har handlat av Per Edvinsson och alltid fått vad jag beställt utan knussel, även om en leverans drog ut på tiden en gång. När jag då ringde och kollade så fick jag ett trevligt bemötande och ett tydligt besked.

M V H // Deliq
Var på jakt efter diverse reservdelar men har aldrig fått kontakt med Edvinsson överhuvudtaget, trots ideliga försök. Det tycker jag verkar högst anmärkningsvärt och skumt...
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag har köpt kam + vippor av honom. Jag tyckte han var bra att ha att göra med. Han gav mig goda råd och paketet kom ganska snabbt.
Nu har jag ringt till honom, han hade skickat det igår. Det hade tydligen inte blivit skickat förut.
Jag betalade i förskott för att komma undan fraktkostnader (jä*la post)
Nu får man hoppas att det kommer i veckan.
Han ger onekligen ett seriöst intryck när man pratar med honom, hoppas att han är lika serös som han verkar (vill alltid tro det bästa om folk)
Ingen verkar ju ha något dåligt att säga så han är nog ok. Dock så har jag inte sett paketet ännu..

önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Jo har oxå varit i kontakt med honom och han verkade helt ok. Var bara nyfiken varför du hade betalat i förskott , men nu vet jag.....

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Får väl tacka för de vänliga orden, har alltid försökt att få nöjda kunder då detta är den klart bästa ,marknadsföringen man någonsin kan få. Detta är tyvärr inte alltid möjlgt då det även finns dåliga kunder som dåliga firmor. Har turligt nog inte träffat på så många men nån gång per år så dyker det upp nån som försöker lura en på pengar eller beställer varor som han ej hämtar ut! Beträffande paketet till Carl som skrev inlägget så ska detta vara framme senast Fredag och om Carl vill så kan han få ett kollinummer att följa paketet på. Har haft lite körigt den sista tiden pga att jag bytt till nya lokaler mm. Föredrar alltid att skicka mot efterkrav och inte att ta betalt i förskott dp detta ger en oseriös stämpel i mina ögon. I det ovan nämda fallet var detta inte ekonomiskt försvarbart då efterkravsavgiften skulle uppgå till halva varans värde. Får väl passa på att säga till Asken att ditt paket ska du ha imorgon Onsdag och hoppas du blir nöjd, kan även passa på att tacka BMW Power för den otroliga respons som mina annonser har haft i BMW Börsen, Nu lär det snart bli Bannerannonsering så ni får tjäna lite pengar på mig, TACK för en kanonsajt för oss BMW Ägare. Kolla in min nya sajt www.sanksats.com där hittar ni svensktillverkade sänksatser till alla BMW modeller.

Mvh
Per Edvinson
Euro Car Parts

Et
6
Etnavs
BMW 740 -97
Har handlat av ECP ett antal gånger och det har funkat mycket bra, kunnig och ett trevligt bemötande.
Sådär, nu har det löst sig. Fick delarna idag. Trevligt.
Vet någon förresten hur man monterar en BMW orig vindavvisare på en E30?

önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Ring mig Carl, du har ju mitt nummer så ska jag hjälpa dig med mått osv.

mvh
Per Edvinson
Euro Car Parts

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.