AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
829

elfel på min e30,,,,,,

To
5
Tony33
320im -86
Alpina B10 4,6 Touring
hej ber om ursækt om denna fråga finns men hittar den inte,,,, iafal har fått ett problem med mitt høgra bakljus..

vred om nyckeln å det børjade ryka från under ratten.. stængde av... tittade å tittade under dær men såg inget bara kænde lite lite røk lukt... vred om igen å allt funkar som det ska.... humm nåja inte allt... mitt høgra bakljus fungerar i park ljus læget men inte nær man har kør ljuset på... grymt størande.... har kollat alla kablar osv inget fel.. æven lampan dær bak å den funkar ju i park så den e ju inte paj.. vad kan det vara?? TACKSAM FØR SVAR ...

MVH // Tony

Ska det va så??
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Kolla så det inte var ljusomkopplaren som brann upp. Kom röken från vänstra sidan av instrumentpanelen är det troligt att det var den iom att lysena inte funkar som de ska nu.

///BMW - Was sonst!
To
5
Tony33
320im -86
Alpina B10 4,6 Touring
røken kom ifrån vænster sida ja... ljusomkoplaren... shit inte så alldeles før duktig på el... om nu det e ljus omkoplaren så har de nya på bmw eller finner man sånnt på skroten kanske.. måste ændå på skroten i veckan å fixa dørrsidor... osv... men twackar før snabbt svar:) uppskattas stort:D

MVH // Tony

Ska det va så??
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Japp, finns på skrotar. Men du kan inte ta vilken som helst för de har olika kontakter efter 1987 tror jag det var.
Skruva ur din och ta med så du kan jämföra.

///BMW - Was sonst!
To
5
Tony33
320im -86
Alpina B10 4,6 Touring
Tackar tackar:)

Ska det va så??
To
5
Tony33
320im -86
Alpina B10 4,6 Touring
fått allt till och funka skruvade loss ljus omvandlaren å pilla lite på kontaktfestet... sprutade i lite el spray och koppla in funkar prima... :) dock gick generatorn te hel***te så åker la på å byta den:P hehe inga større problem.. plockat ur motorn nu ska gå igenom toppen å kolla så allt e som det ska:)

Ska det va så??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.