AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.805

Hjälp: Ställa ventiler M40B18

ma
5
maccan
318i E30 -89
Tjena!
Jag och en kompis tänkte ställa ventilerna på min 318i e30.
Och undrar hur man ställer dom? någon som har en guide eller liknande, har sökt massa men hittar inget!
Tacksam för alla svar =)

mvh M
M40 har självjusterande hydrauliska tryckare. Ingen manuell justering alltså.
ma
5
maccan
318i E30 -89
Aha okej, Men hur bär man sig då åt för att ta bort detta "ventilknack" ? :p

mvh M
Man byter det som är slitet. :-) M40 kan vara svår att få tyst på. Det finns nog en del att läsa om du söker här på forumet.
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Hej maccan
Har du sett det här.Länk

628csi
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Wynn's hydraulic lifter threatment (100kr flaska som garanterat räcker till 5l olja) fungerar mycket bra! har själv kört 300 mil utan tickande. Nu beror det på hur pass mycket din kam är sliten, min ser nästan ny ut och mitt tickande fanns bara de 5-10 första minuterna efter att jag startat bilen, sedan försvann det. Men hur som helst så lär det bli klart tydligt bättre och man förlänger körsträckan innan byte av kam + tryckare blir nödvändigt i vilket fall som helst.
ma
5
maccan
318i E30 -89
Nej 628csi, måste väl missat den när ja sökte!

FRIFART: Häller men bara i den här oljan så den blandas med den nuvaranda oljan eller menar du att ja ska byta ut oljan? låter ju ganska lovande om det vore så pass =)

tack så mkt för svaren!
ma
5
maccan
318i E30 -89
Vet någon annan nåt mer om denna olja? blandar man ut den med nuvarande oljan man har i eller hur gör man?

mvh M
tornet
Min erfaranhet säger mig att sånt där tyvärr inte brukar funka så bra, ibland håller effekten i sig ett tag men sedan återvänder ljudet efter ett tag igen. Som Adelson säger - bäst är (och dyrast) att byta ut det som är slitet!

mvh tornet
ma
5
maccan
318i E30 -89
hmm okej, vill bara att de ska försvinna nu när ja ska sälja bilen :p
men hur funkar den, kan nån svara på de ? =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.