|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag ska till Gbg och titta på en 530IA på onsdag. På vägverkets fordonsuppgifter kan jag läsa att fabrikatsbeskrivningen är "BMW 530IA LIM MJ01". Vill nån vara vänlig och förklara för mig vad LIM MJ01 står för? Han vill ha nästan 100´ för denna som är svensksåld. Verkar det rimligt? Tack på förhand MVH/Jonas | |
| Det är en -01...... | |
|
LIM = limousie= 4 dörrars sedan MJ01= KAN vara produktions kod kanske?? eller tillverkad 05/2001 kanske?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
MJ01 = ModellJahr 2001 = Modellår 2001. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ganska intressant det här, precis samma sak står det på min bil om jag söker på den på vägverket. Kikar jag på pappret från BMW så kallar de den själva för modelljahr 2002. Detta på det papper där det står vilken utrustning som bilen levererades med, brukar gå att hitta under passagerarstolen fram. Så enligt VV är det en -01 men enligt papprena från BMW så är det en -02. |
|
|
ChristoferB: Har du texten "LIM MJ01" på vägverkets sida eller är det att det står Fordonsår 2001? Om din bil har M-sportpaketet från fabrik så är ett enkelt sätt att se om din är en modellår 2001 eller 2002 är på vilken ratt du har samt om du har aluminiumringar runt dina mätare. Modellår 2001 - gamla M-ratten Länk och inga aluringar Modellår 2002 - nya M-ratten Länk och aluringar Om din bil är svensksåld så brukar tillverkningsmånad stå på VV's hemsida. 08/2001 eller tidigare = 2001 09/2001 eller senare = 2002 ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Har nya ratten samt aluringar. Följande står på VV's sida: Fabrikat: BMW 530I LIM MJ01 Årsmodell: Fordonsslag: PB Fordonsår: 2001 Tillverkad 09-2001 Registrerad 1'a gången 10-2001 Så i mina ögon är det en 2002 eller har jag fel? |
|
|
Din är en modellår 2002. Texten "BMW 530I LIM MJ01" är något som BMW Sverige anger när dom reggar bilarna och det verkar som dom missat lite i modellårsskiftet... Dom använde detta med MJ under några år men jag tror dom slutat med det. På min 530 som är importerad 2005 står det bara "BMW 530 IA" och sedan Fordonsår: 2001. Min är tillverkad 2001-08-29 och är en av de absolut sista av modellår 2001. Har själv uppgraderat till den nya ratten så den är väl så nära en 2002:a man kan komma;) ___ //Ulf |
|
|
Man kan inte mer än hålla med Erik W. Visst är det bra med trender, så man kan få så här mkt bil för pengarna. Tack för hjälpen!! MVH/J. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.