|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har som tidigare sagt skada på min stötfångare, har köpt glasfiberspackel som sägs vara till för just detta ändamål. Undrar dock om efterarbetet med färgen. Kan jag köpa sprayfärg på BMW för att spraya stötfångaren eftr slipning eller måste proffs göra detta? Det gäller inte hela stötfångaren även om det kanske vore smartare. Men vart kan jag få tag på detta spray i min bils färg. Cosmossvart är bilen och jag antar att stötfångaren är svart???? Men vad heter den färgen. Har någon fixat plastreparationer själv med hjälp av glasfiberspackel eller annan spackel, såg att det fanns ett par att välja mellan? tips? | |
| Har också en stötfångare som är trasig på ena sidan, sprucken och ett hål på 6-7 cm i diameter. Hittade den här sidan Länk | |
|
Hör med lackfirman om dom kan plastsvetsa ihop grejerna istället, för glasfiber blir lite för styvt tror jag. Om man kör emot lite så spricker det upp igen, men om det är "svetsat" så finns flexibiliteten i plasten kvar. Det enklaste blir ju då att lackfirman både lagar och lackar. /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.