|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har köpt mig en 325i E36 -92 som jag har lite frågor angående. 1. ABS är ur funktion, alla hjulen låser sig. Har kollat säkringar och de var hela. Något jag tycker är skumt är att ABS lampan inte lyser, kan den förre ägaren ha kopplat ur lampan om han inte klarade att fixa det? Vad är det vanligaste felet? 2. Elhissen på förarsidan går bara några centimeter åt gången. Har läst att det skulle kunna vara magneten för klämskyddet som har lossnat, men hur åtgärdar man det? Vill inte börja skruva loss dörrsidan för ingenting. 3. Varningsblinkers går igång när någon av de fyra dörrarna öppnas, och blinkar i ca 10 sekunder eller tills samtliga dörrar är stängda. Bilen är utrustad med aningen dyrare larm där man kan reglera känsligheten, men är det verkligen larmet som orsakar det? Hur kopplar man ur det i så fall? 4. Sen är jag fundersam över förbrukningsmätaren. På tomgång kan den hamna på 30+ för att sedan sjunka när jag startar igen. Men hur mycket ska man lita på den? När jag ligger på andra växeln och bjuder den bara en liten centimeter på pedalen åker den upp till 25-30 på förbrukningen. Stämmer det att den drar så mycket vid låga varv/starter eller är det mätaren som lurar mig? 5. Sen till en sista fråga. Någon som har mått på någon baslåda ni byggt i denna bil? Hur gjorde ni med sågning av hatthyllan ifall ni byggde en portad låda? Det finns säkert frågor utan svar, men jag uppskattar det minsta lilla. Tack på förhand! | |
| Angående ABS problemet så kolla felkoder på en verkstad | |
| 4. Förbrukningen på tomgång är, om du tänker efter, väldigt hög!? Jag menar, den är oändlig... Det är ju bara när du kör som det går att mäta förbrukad bensin gentemot sträckan. När du står stilla är det lite svårt... :) | |
| Haha jag har också funderat på det :) rätt simpelt svar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.