|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett litet dilemma. Jag vet en bil på Blocket som är ordentligt skruvad. Jag vet att ägaren som har den nu ej har gjort skruvningen själv och att han förmodligen är ovetande om detta. Bör jag tala om här på forumet vilken bil det gäller eller kommer nuvarande ägaren skicka torpeder på mig för jag sänker värdet på hans bil.. Vad tycker ni ? | |
|
Det är ju pest eller kolera. Vill du att nuvarande ägaren skall bli blåst eller kommande ägare?... Svårt fall. Beroende på hur länge nuvarande ägare ägt bilen så har ju denne en mikroskopisk gnutta möjlighet till någon form av ersättning/upprättelse om det uppdagas och om det är ägaren innan som fuskat. Den mikroskopiska chansen lär vara helt bortblåst när den går till tredje part. Det är den enda lilla skillnad jag kan se. |
|
|
Jag tycker att du ska ta kontakt med ägaren i första hand. Beroende på hur han reagerar/agerar så kan du sedan kanske upplysa andra om problemet. Svårt det där... _________________ Tobias Andersson |
|
Transocean |
AP här väl inte blivit nån frikyrka? Att det mätarskruvas är ett faktum men var och en får väl göra sin egen bedömning vid ev köp...att svartmåla en intetanande säljare tycker jag är dålig stil. Mind our own business? |
| Upplys honom och om han inte bryr sig så kan du ju skriva här. | |
|
Frikyrka pga man talar om negativ fakta om en bil som är till salu? Kom igen nu... Om jag vet att något, vad det än är, har brister så talar jag gärna om det för dom jag känner, så att ingen blir lurad. På samma sätt skulle jag lägga fram såna uppgifter här på autopower. Självklart med förutsättningen att jag var säker på saken. Att säljaren inte vet om det gör väl inte nästa köpare på bättre humör när han får reda på det? |
|
|
Ja man tycker ju lite synd om killen som köpt skrotet.. Jag var själv spekulant på bilen i sommras så han kan inte ha ägt den allt för länge. Bilen det gäller är en Z4 så vill ngn veta om bilen så skicka ett Powerpost så ska jag svara vilken bil det gäller. Jag låter bli att hänga ut killen här med namn. |
|
|
Vissa bilar dyker upp i annons bara några månader efter senaste ägarbyte med x-antal mil borttrollade. Det märkliga är ju att mätarställningen går att spåra via bilbesiktningen några år tillbaka i tiden samt att vissa samlar på sig bilannonser som ytterligare bevis på att bilen manipulerats, ändå så förekommer detta. Finns solklara fall på entusiastbilar som bara ägts några månader och som fått sig en uppfräschad mätarställning och x-antal 10-tusentals kronor i påslag. En uppmaning till alla spekulanterborde torde därför vara att kontrollera med tidigare besiktningar samt tidigare ägare, då torde de flesta ? reda ut sig automatiskt. Det märkliga är att det till 90% aldrig görs och därför är mätarskruvning så vanligt och lönsamt. /Johan |
|
|
Ja det är fantastiskt att folk gladeligen betalar över en kvarts miljon och inte gör sig besvär att kolla upp bilen lite noggrannare.. Denna är iofs en nyimport av bilhandlarn och hade ingen noterad mätarställning hos BP. Dessutom köptes den i Örebrö vilket ger mig rysningar bara det.. :-) |
|
|
Informera den som äger bilen om läget. När du gjort det så kan du med gott samvete lägga ut infon här så slipper nå'n ev. spekulant på forumet ödsla tid på objektet ifråga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.