|
|
|
|---|---|
|
Jag har en m5 e39 -00 med ett ferrita slutdämpar system som jag satte på (7000kr). Tycker ljudvolymen fortfarande är för klen, vad jag förstått så är det inte att rekommendera att byta ut original luftfiltret på denna kärra, men vad finns det för alternativ? Har kollat upp priser för att fullfölja avgassystemet hela vägen hos ferrita. Prisförlag jag fick: 10000 bara byta till racekat (4000 per kat). 4000 byta ut mellanljuddämparen till 2 dämpare med mer flöde. 12000 kr för båda ovanstående. 2000 kr för bara raka rör istället för mittdämparen. Vad skulle ni göra för att få ljud som verkligen ger blickar till sig. Effektvinst vore också kul men inte det viktigaste. Tror inte jag skulle vara så känslig för kupeljud heller. Samt vill inte slösa pengar heller :) | |
|
Jag har ferrita avgas från katterna.. tycker det låter tillräckligt när man gasar. fast ljudet försvinner lite i kupen när man kommer upp i varv, vet inte varför men så e de.. lät en kompis lyssna utanför när ja brände. lät genom heeeela byn nästan när ja gasa hehe |
|
|
Vill du att det ska låta gammal Cheva V8-volym så ska du byta ut till mittre ljuddämparna till X-pipe från t.ex. www.beastpower.com och/eller även byta till extraktorgrenrör - då låter det gött! :D M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Stephan, Jag har Headers, X-pipe & avgas, det låter minsann inte som nån gammal jänk V8 :) Nascar kanske ;) |
|
|
Delonge; Min lät som en gammal V8 på tomgång och vid lugn körning, Över 5.000 rpm började den låta mer som Nascar - det håller jag med om :D M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.