AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.234

M3 SMG II ägare sökes i Göteborg

jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Jag blir inte riktigt klok på min bil, tycker inte att den lever upp till mina förväntningar. Problemet är att jag tycker att det dunsar och klonkar alldeles för mycket vid växlingar. Bytte silentblock (dvs. RTAB, bärarmsbussningar eller vad dom nu kallas - alla verkar ha en egen benämning) i december och hoppades att detta skulle hjälpa. Upplevde ingen större skillnad på "klonket", men väghållningen blev klart bättre. Wölkes hävdade att drivaxelknutarna var lite glappa, men att bilen kändes normal. Jag har hittills inte hört talas om någon annan som har bytt drivaxlar pga. av detta problem, så jag är lite tveksam. Jag har inte lust att slänga ut 10000kr på drivaxelbyte om det visar sig att det är nåt annat som är knas.

Jag undrar därför om nån i Göteborgstrakten har lust att möta upp nån kväll för en jämförelse? Det skulle vara bra att få en "second opinion" och få känna hur en frisk bil känns!

PM:a mig så kan vi ta kontakt isf.

To
16
Tommy72
E92 320xd '10
Jeg bor ikke i Stockholm....men min bil gjør akkurat det samme som din.
Det er også en -02 SMG.
Var hos BMW i Hamburg, og dem sa at alle bilene er slik, men noen mer enn andre.
Så det er nok normalt...

MVH

Tommy
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
joxgbg: Bor inte i Göteborg, men i Halmstad inte så långt borta, skulle nog kunna mötas upp någongång i veckan om du velat? Har precis haft inne min för en grundkoll så allt skall enl. mekanikern vara i topptrim + att bilen fick ny bakaxel för mindre än ett år sedan hehe
"Klonket" som du upplever, uppkommer det vid alla lägen på smg?
Har samma sak på min också, fast det uppkommer inte alltid.. Har nämligen funderat lite över de me =)
To
16
Tommy72
E92 320xd '10
Hehe.. Stockholm, hvor kom det fra. Mente Göteborg såklart.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Skönt att se att man inte är ensam om problemet, om det nu är ett problem!? Att det är normalt att det låter en hel del har jag insett, men frågan är hur mycket som är normalt? Jag kan inte tänka mig att det var så här det lät när bilen var ny, det låter ju rent utsagt som om skiten ska gå sönder...

Libben: Det slamrar och dunkar hela tiden i min bil, så för min del är det konstant.

Echelon: Det vore jätteschysst om vi kunde ses nån gång framöver, jag PM:ar dig så kan vi se när det passar.

Men finns det verkligen inga göteborgare här med M3 SMG?

Ah
75
Ahlgren
M3 e46 SmgII -02
Jag instämmer på problemet.
Speciellt när jag växlar på de näst/hårdaste läget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.