|
|
|
|---|---|
|
Hej på er igen. Nu börjar livet som långpendlare se ljuset i tunneln och jag kan byta ut diesel passaten mot en bil igen. Kikar mot en 3-serie e46 touring. Vi är 4st i familjen, barnen är 3 och 9år, dvs en bakåtvänd ett år till. Får man plats i baksätet som vuxen? Kan man ha en vänd stol bak? Det är inte längre aktuellt mad stor vagn och så så det slipper vi, och bilen kommer ju mest gå med endast 1person i. Men den måste funka även för några längre resor med hela familjen i. Vad tror ni? | |
|
Hej! Vi har en E-46 touring. En tio månaders kille i bakåtvänd stol i baksätet. Ett barn till i baksätet är inga problem och är man inte för lång själv går det bra att sitta skönt fram oxå. Jag är själv 177cm och frun lite kortare. Vi tycker att det funkar bra men är man längre än så blir det trångt... Anders |
|
|
Hade en E46 och två barn hemmaboendes, då 13 år och 1år. 1-åringen åkte bakåtvänt i baksätet och 13-åringen fram. Jag och min fru turades om att köra respektive sitta brevid 1-åringen bak. Jag är 185cm och frugan 160 så jag kan sitta bakom henne och vice versa utan problem. Lillflickan är nu 3 år och sitter bakåtvänd i baksätet. Så svaret på frågan Hubbe är att det går alldeles utmärkt! :) En 3-åring behöver ju ingen stor vagn och med lastnätet uppe så får du in en hel del där bak. |
|
|
låter toppen. Får nog bli en sån. Ska bara sälja dieselhärket först. |
|
|
Jag tycker att den är lite liten. Jag kör en E91 och vet inte exakt men den är väl ungefär som E46:an. Barnvagn (modell mindre, bugaboo) och skötväska, sen är det fullt. Visst går det att stuva in lite till men jag tycker det blir bökigt. Hade jag vetat innan hade det nog blivit en 5-serie touring. |
|
| Det var just det som var grejen. Minstingen är 3år och vi behöver varken skötväska eller stor barnvagn. Liten sulky är allt som behövs, men vill ändå ha kombi för att kunna köra lite grejer då och då. | |
|
Hubbe325: Du kan väl fråga Matihas om han tycker att det funkar med E91, jag tror att han trivs trots att den är mindre än V70 |
|
| Då tror jag säkert den kan funka smärtfritt :) | |
| Jag har två barn (fyller 7 resp. 11 i sommar). Det har hela tiden fungerat med sedaner i 3-serien (E36, E46 och E90). Men varken jag eller min fru är särdeles storvuxna. | |
|
Jag körde E36 touring med barnstol placerad i baksätet (bakåtvänd). Jag tyckte nog det blev lite trångt för mig att sitta i stolen framför. Körde knäna rakt in i hanskfacket. Jag är 183 lång. Fungerar nog bra för kortare personer, eller om man har ett barn. 2 småbarn i barnstolar blir väl trångt. Det är ju heller inte bara barnvagn som skall med på resorna. Jag hade en takbok på året runt på min E36 touring för att få med mig allt. /L |
|
|
Äldsta dottern är 9 och 143lång så hon behöver ingen stol, varesig fram eller bak. Alltså endast 1st bakvänd stol, längd på oss är 183 och 178cm. |
|
| Klart det fungar Hubbe! Självklart blir det mer utrymme över i en större bil, frågan är ju var någonstans du är villig att kompromissa. Ni kommer ju inte sitta som kungar i E46:an men drägligt. E46, speciellt med M-paket är riktigt kul att köra så på den punkten lär du inte ångra dig. | |
|
gick från V70 till E36 Touring. platsen är inget att snacka om att Volvon e större men E36:an massor smidigare... har en vovve o en vagn samt en bakåtvänd och frugan där bak utan problem... med andra ord ta E46:an, vi e 180cm resp 168cm... mvh A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.