|
|
|
|---|---|
|
Har precis hämtat ut min 120d, M-Sport - Är SUPERNÖJD! Redan innan jag beställde den så kollade jag på vilket trim jag skulle vilja stoppa i bilen. Kör rätt mycket och vill ha både något lägre förbrukning, men självklart även lite extra kusar på bakhjulen. Bytte från en 330i E46 så det är en liten bit upp. Nu till frågan, det finns ett antal diseltrim att välja mellan och de man pratar med, pratar naturligtvis sig varma om just deras trim, men vad säger ni i "panelen" :-) Jag fastnade lite på BSR:s PPC ( finns dock inte än till min bil ) men där hävdar de att de styr om i bilens egen dator så att alla intrument osv "hänger med" och visar rätt förbrukning osv. inte som andra diseltrim som bara tillför med disel... Enligt BMW så ska man naturligtvis inte trimma bilen för att bla bla osv... men OM, OM man nu skulle göra det så se till så att det är av ett företag som tar sig an motorgarantin ( då den sätts ur spel från BMW:s sida ) SÅledes ska jag välja en leverantör som lämnar garanti på produkten OCH ARBETET! ( Inte bara garanti på deras egen produkt ) Vad skulle ni välja? DS | |
| Jag har valt ess och skulle valt det igen. Tror man kan teckan motorgaranti hos dom men jag är lite osäker. Chipade våran 120d när den var någon månad gamal och den blev som en helt ny bil. | |
|
Hej, Till att börja med. Vilka företag trimmar och tar över garantin? Jag känner inte till något i alla fall, däremot finns det firmor som kan teckna en tilläggsgaranti mot en kostnad. Sedan rekommenderar jag alltid att välja en lösning där du byter programmet i styrboxen (chippning) före en dieselbox. Anledningen är det som BSR skrivit som du nämner i din text. Skillnaderna emellan olika firmors trimprogram är troligtvis inte så stora, jag skulle snarare gå på närhet, kundbemötande (support) och känslan om dom är seriösa. Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.