AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.776

Turbo fyra på 240 hk på gång

bm
446
bmwtok
3-d 120iM
All info än så länge

The BMW 120CSi - Four Cylinder Turbo - 240 PS. with Efficient Dynamics , Lightweight body enhancement
Tii-concept?
Jäklar va koolt!

När förväntas information om detta släppas?

Mvh,
/Wille
No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
E39 BMW 530dAT individual -99
Csi låter bekant :)
Kan bli riktigt nice det där!
Mums! Skulle iofs hellre sett en trimmad 2-liters sugfyra på 240Hk ala Honda S2000 men detta blir nog kanonbra i vanlig BMW-anda.
bmwtok: vart ifrån kommer infon?? låter väldigt intressant :D
en 5-dörrars 120 har en tjänstevikt på ca 1335kg... coupen borde väl inte väga så mkt mer.. sedan en lättning på detta och en motor med 240hk samt ett vässat chassi :D wow
Nja, en 5-dörrars 120i (170hk) väger väl 1375kg, sedan är det 70kg upp för 120d (med turbo). Men lättviktsmaterial i dörrar/huv/stolar, fälgar, avgassystem, kolfibertak (*drömmer*), etc. borde kunna få ner vikten en del.

Mvh,
/Wille
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Man borde spara rätt mkt på att ta bort baksätet? :)
Det där låter riktigt trevligt, tur att man inte har ritat på nått kontrakt än!
Kommer den motorn i 3 och 5 serien också tro?

Kom en kolonne med maskerade BMW's til Karlstad i eftermiddag, Elite Stadshotellet står dom nu. X6, Z4 Länk med dovt ljud!! 3 serie med maskerad front (face lift?), et par stk maskerade 7-serie og en delvis maskerad 1-serie coupe, tog et par bilder framifrån og bakifrån. Vet inte varför den skulle va delvis maskerad??? Kan skicka bilderna til nån som kan lägga ut dom om intresse finns.
kongen, kan du skicka till min mail??? willew.. jo det gör den nog... dem siffrorna jag angav gäller prefacelift modellen
jerry: får inte ur bilderna från mobilen, har ingen sladd til datorn! Men kan man skicka privat meddelande her? Med ditt mobil nr, så kan jag skicka från mobilen!?
kongen: skrev ett privatmejl till dej med mirr nummer...
Länk provar o lägga upp bilderna på garaget.. såg rätt grym ut faktist
nu ska länken fungera
Kongens/Jerrys bilder:
Länk
Länk

Mvh,
/Wille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.