AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
466

bilder på E34 sänkning

markus00
Jag funderar på att sänka min 525:a antingen 35/35 eller 40/40 finns det någon som har sänkt såpass mycket(eller lite) och som har någon bild på resultatet??
Jag är inte riktigt säker på om det blir lagom.

Om man sänker tex 40/25 eller något liknande blir det snyggt eller?

ra
125
rawlaw
BMW 540 -93
Har precis sänkt min 540 med en WEITEC sats som skulle ge 50mm fram och ca 25-30mm bak (köpte touring fjädrar bak till min sedan istället för de ordinarie som skulle ge 35mm. Ska ev. plåta i helgen så då kan du få några före och efter bilder om det är OK. Rent spontant kan jag säga att den sänkningen blir lite för mycket med originaldämpare, men det finns visst en 35/10 sats också som bör funka. Det är en kille här på jobbet som sänkte sin 540 med en sådan sats, skall höra vad han tyckte.

RAWLAW
Words of wisdom:
*Second place is the first loser!
*Only the one competing can win.
*If you´ve got it but didn´t bring it, you should have stayed at home.
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
Sänkte min 540 med en fjädersats från Bilstein, 35/20. Har tyvärr inga bilder men personligen tycker jag att det blev alldeles lagom sänkning, vill absolut inte ha den lägre.

Var ute efter en 55/35 sänkning först men det hade blivit för mycket med facit i hand...

Mätte bilen före och efter bytet (efter lite inkörning) och de angivna sänkningmåtten på 35 mm fram och 20 mm bak stämde exakt!
Th
198
Thobbe
525i -89
528i -84
Håller med RG att man kanske ska tänka sig för rent praktiskt innan man sänker för mycket.

Har själv haft problem med att det tar i i såväl trottoarkanter som "vägbulor".
Detta utan passagerare, med passagerare i var det än värre givetvis.
Detta var några år sedan så jag kommer inte ihåg hur MYCKET jag sänkte, men det såg RÅTT ut.
Blev ifattåkt och omkörd av min egen bil av tjejen jag hade då, det var så man RÖS när den hungriga bilen dök upp bakom oss.
Snyggt, men opraktiskt!

[ www.tocnet.nu ]
markus00
Det lutar nog åt att det blir en 40/40 sänkning.
eller möjligtvis 35/35

eller tycker ni att det blir snyggare att sänka mer fram??

Behövs inte mycket sänkning bak på e34, fram räcker det att sänka, tycker jag iaf...

Patrik L
markus00
Ok det kanske räcker att köpa en halvsänknings sats till framfjädrarna.
Någon som vet var man kan köpa det?
th
141
thorphedo
525 - 91b
60 fram,40 bak.
Bild finns i galleriet.

MVH. Julius
markus00
Var kan man köpa bara sänknings fjädrar fram 40 eller 35 mm??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.