|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har sökt och läst en hel del här på forumet ang. detta ämne. Jag har allstå Nivåreglering på min 520iT-95 Nu läcker reglerventilen. Övriga komponenter fungerar fint och är torra (inget läckage) Tänkte dock Konvertera till vanliga dämpare för att slippa framtida problem. Denna typ av bil tingar inte större summor på beg. markanden, så jag vill inte slänga onödiga pengar på den. har dock följande frågor. - Tips om lämpliga dämpare och fjädrar. Inget sport, för vardagligt bruk. prisvärda (läs "så billiga som möjligt") - Någon som har koll på kostnader för att sätta i nya däpare och fjädrar bak? - Begagnat marknad för nivåregleringsdämparna samt övriga ingående komponenter? Vad tror ni man kan få betalt ? Tacksam för lite svar! //Simon | |
|
Hej igen. fråga rakt på sak. om jag demonterar bef. dämpare. kan jag ersätta rakt av med dessa från biltema (art nr.68-7716). Kan jag behålla bef. fjäder? Någon som är intresserad av de befintliga däparna eller övriga komponenter i detta system? (givetvis måste jag även plocka bort och koppla om hydrauliken....med det finns det gott om tips om här på forumet) |
|
|
Jag är också sugen på att byta till vanliga dämpare. Men jag har för mig att jag har läst nån stans, att genom att plugga igen systemet så löper man stor risk att paja servopumpen. men som sagt vet inte riktigt om det är hela historien. BMW 530 IA Touring -93 |
|
|
Plugga är nog inte lösningen vad jag har förstått av tidigare inlägga här på forumet. Koppla ihop och låta flödet cirkulera är nog modellen om jag förstått det hela rätt. Mailade med en BMW mek i Malmö som förespråkade byte av servopump (från modell utan nivåreglering) Enligt Motornord behöves nya dämpare, fjädrar och övre stötdämparfäste för att få ihop det. Pris 3800 + frakt för vanliga standard dämpare. Någon som känner till billigare leverantör? Biltema? funkar det? man kommer undan med 1500 för fjädrar och dämpare. Dom har dock inte de övre stötdämparfästena...som Motornord dock inte skall ha mer än typ 180:-/st för //S |
|
|
Jag har förstått att många här av princip dissar biltemas produkter. Men är det någon som provat deras bakre stötdämpare och fjädrar till en E34 touring? Funkar det ok? Bilen är inte värd att kasta stora sedlar på...men måste bli av med nivå regl.systemet. Så snälla...lite feedback hade jag gillat! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.