|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena tjena! min kompis har skaffat en sprillans 335 och håller på med inkörningen. det som jag undrar vem vinner om man skulle ta ett race 0-150 ska vi säga? tack på förhand | |
|
Jadu.. Man lever bara en gång! Länk |
|
| Ja sätter mina kulor på 335:an...De verkar ju ha mer effekt än de angivna 306Hk medan många M5 E39 inte når upp riktigt till de utlovade 400Hk...Kan tänka mig att förhållandet hk/kg är ganska likt (räknat på angiven effekt) | |
| Edit: ändrar "många" till "vissa"...annars blir det väl ett himla liv:-) | |
|
Här är en rätt hårt trimmad / chippad 335i med R däck mot en M5 E39 med 30 hk extra: |
|
|
Jämt skägg:-)...Verkar som om 335:an e klart piggare i lägre hastigheter men ju fortare det går dessto bättre för M5:an:-)... 0-150 är väl dött lopp skulle jag gissa... |
|
|
Standard 335 mot standard M5 så står det nog ganska jämnt lopp. Det som desto oftare är avgörande är förarens erfarenhet och skicklighet i växlingar och liknande. Mvh Asken |
|
|
Gillar V8.an i M5 E39 :) Skön film...tack för den Gustav! Mvh Janne. |
|
| M5:an vinner utan tvekan (från min sida)! | |
|
Den enda 335i jag kört var en Cab med automat och även om den var snabb så upplevdes den inte i närheten så snabb som en M5. Nu är ju Cabben den lånsammaste av 335:orna och sen kamoflerar nog automaten en hel del av fartupplevelsen. Skulle ändå bli förvånad om en standard 335i manuell hänger med en standard M5 från 0-150. Den är säkert inte långt efter men efter lär den vara... ___ //Ulf |
|
| jag tävlade mot en 335a på autobahn med m3an, och det var jämt upp till en 170 sen drog jag i från sakta sakta. | |
|
m5 har kört mot en 335 från alla möjliga farter 0-150 skiljer det väl 20meter sen drar det ifrån mer o mer. men med ett chip o50 hk till på 335an så hade man blivit frånkörd. |
|
| Har svårt att see at en M5 E39 blir frånåket av en standard 335i, eller att den ens går jämnt. Men dock så kan de ju trimams ptroligt billigt å då får to.m en M5 Touring kämpa för att bli av med den! | |
Buspelle |
Eftersom jag hade en M5a innan 335an så törs jag säga att M5an är snabbare i alla lägen. Dock är 335an en förvånande snabb bil som gissningsvis bara blir frånåkt lite grann upp till kring 150 men därefter tror jag att den tappar betydligt mer. Min erfarenhet är att M5an är brutalt starkt i det högre fartregistret. |
|
Gick oxå från M5 E39 till 335,gissar på jämnt till 150 sedan m5 övertag större ju högre hastighet."Brutalare" drag i m5, som att vikten påverkar. Dock enorma möjligheter och riktigt bra väghållning i 335. |
|
| Bör väl tillägga att motorn i m5 inte bör jämföras med 335,då den är sanslös och helt underbar om den är helt frisk,men inte helt ekonomisk. | |
|
335i lägger jag min röst på! mvh Figgeh. |
|
|
Då är du helt fel ute Figgeh! Ganska jämnt upp till 100-150 KANSKE, ,men sedan så tar v8an ut sin rätt!!!! |
|
| Jag kan gärna ställa min M5-2003 till förfogande och test framåt vårkanten om nån har en 335!Helt original förrutom Supersprint!!! | |
| Och den är helt frisk kan jag lova:) | |
| Tror t.o.m att M5an är före upp till 100....... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.