|
|
|
|---|---|
|
Tjaaa nån som vet nåt om denna bil xxp 501 den finns i malmö tänker köpa den men känner mig lite orolig låter skumt att den har bara rullat 9100mil för en 01 och det är import 05 eller 06 tacksam för svar | |
|
Hej. Det är lite svårt att veta något om bilen om det inte finns en annonslänk eller information om vad det är för bil. Mvh Asken |
|
|
sökte på vägverket (Länk och den är tagen i trafik 00-10 i utlandet, och 06-11 i sverige. Men en cabriolet brukar ju rulla mest sommar och är inte den mest praktiska bruksbilen så mätarställningen är kanske inte så konstig? ca 1250 mil per år. En "medelbil" rullar 2k mil per år. Är priset underligt billigt? är det privat eller firma? Heter säljaren bessik i efternamn ;) En lite noggrannare undersökning med Bmw-återförsäljarebesök hade jag gjort. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Asken: det är en 330CI cab enligt vägverket. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
priset ligger på 200k privat person som säljare full utrustad m paket m stolar hardtop vad tyck om priset |
|
|
pancho: Jag själv hade inte köpt den bilen. Varför? Billigt är inte bra och jag kollar gärna runt och jämför med olika bilar. Om du vill köpa den, ha inte bråtom och tänk på följande: Säljaren är en person som inte är väsentlig, bilen och dess historik är det som är det viktiga. Generellt sätt så rullar tyska bilar ett antal tusen mil per år på Autobahn. Cabriolet nere i Tyskland är betydligt vanligare som bruksbil än i Sverige även om det de sista åren kommit mer cabåkande häruppe. Importerad till Sverige 06 och nu med en mätarställning på 9100mil gör ju att det inte är fel att undersöka historiken lite närmare. Är historiken okej då kan jag likväl ha fel men jag utgår ifrån om jag vore bilköpare med mina egna preferenser. Med tanke på priset, milen och historiken så jämför med andra bilar på marknaden. Be Länk göra ett test på bilen så får du svart på vitt hur den mår och vad skicket är. Du kan även ta servicebokens stämplar och ringa ned till verkstäderna i Tyskland för att verifiera bilens service och underhållshistorik. Om du kollar begagnatguiden här till vänster i menyn får du att läsa samt ett bra checkprotokoll. Mvh Asken |
|
|
Priserna verkar ligga där, men se upp då bilen (xxp 501) är så pass nyimporterad... Länk |
|
|
Det går att göra sig en egen bakgrund ganska enkelt med ett faxutdrag:) Mvh Asken |
|
|
Tjaaa igen killen som säljer bilen har papper från M-testet och från BMW i malmö som har kollat bilen och på pappret är allt ok men kan man lita på det eller vet inte men 200k är inte lite pengar precis o jag vill inte köpa en bil som rasar efter nån månad |
|
|
Tvesolva; Nyimport vet jag inte. Det är ju lite över 1 år sedan den importerades. pancho; Bara läsa M-testet och kolla när det var gjort senast. Verkar allt där ok och du inte får någon konstig magkänsla så kör i vind. Lycka till! M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Tackar för alla svaren det lutar åt KÖP |
|
|
Läs detta om säljaren heter Bessik. Rubrik: Vinröd-met E46 320i -99 HSY 220 stulen i Spånga. Ett inlägg av turbo_guten på forumet: samtliga BMW-modeller. ///BMW CS #6780 Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död.///M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.