|
|
|
|---|---|
|
...en kompletterande fråga till mitt tidigare inlägg... Färddatorn i min 323i Touring -96 säger inte mkt....Jag menar..Den berättar vad jag förbrukar, temperatur utomhus etc etc...Men ska inte den "varna" om en lampa i t ex bilens strålkastare lägger av??? Det gör verkligen inte min kan jag meddela efter att ha blivit invikad av en MC-Polis i december månad. Både han och jag kliade oss i huvudet... Någon som vet vad det kan bero på?? Inställning?? Kan relä i motorrummet ha med detta att göra?? Hur vet man i så fall att dom är trasiga??? =) Mickey | |
|
du har troligtvis den mindre färddatorn. = mindre färddator mindre funktioner, stor färddator = mer funktioner. kommer ev. att köpa en 330ia touring -98 å den har bara 5 knappar på färddatorn, och vår nuvarande E34 -91 har typ 10 knappar och den varnar om ex. framlampan e sönder... |
|
|
Hej Kexi! Tack för ditt svar....Ja men den verkar inte vara så "liten"...har alla de där knapparna för genomsnittsförbrukning, utetemp, sträcka jag kommer på tanken, etc etc....med tillhörande spak till vänster om ratten (blinkers spaken) som man kan trycka på för programerad funktion, t ex genomsnittsförbrukning som den är inställd på nu.....är det verkligen lilla datorn??? hmm... Mickey |
|
|
...Nu har jag räknat...och det är s a s 10 vanliga knappar och med de knappar som det står 10,100, 1000 etc.. på så blir det 14 knappar...Ska inte den varna för trasiga lampor etc etc...????? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.