AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.329

Hjälp med köp av 330. Kan den vara något?

Sida 1 av 2
Ka
19
Kabs
530i -04
Hej, jag har varit sugen på en 330 länge nu och har hittat en som verkar bra.
Vad tycker ni som har lite koll på det här?

Länk

Ägaren har köpt bilen ny i danmark och tagit över den samma år till sverige.
Jag frågade om fronten som inte ser ut som en vanlig mtech II och säljaren säger att den såg ut så i danmark, kan det verkligen skilja i olika länder?

Något annat jag ska tänka på?
Tacksam för alla svar!
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Känns bättre med denna :
Länk
Mycket lägre mil + sv.såld. Dock utan M-pack
/J

Surf Or Die!!!
Ka
19
Kabs
530i -04
Det är över min budget + m-paket är ett krav.
Visst 12000mil e mycket för en 03a men man ska väl inte bara titta på milen?
tack för ditt svar
Det är fronten som satt ingick i M-paket 1.

En högst personligt reflektion; jag tycker att det ser tråkigt ut när listerna är lackade på sedan, ser lite "hemma-puligt" ut.

// Erik
När jag ser den där fronten börjar jag fundera på vad mer som är eftermonterat. Inte för att det är nått fel på eftermonterade grejjer, men om bilen har den fronten kan den verkligen vara utrustad med M-paketet från fabrik?

Jag ser inte riktigt vilken färg som plasten inuti strålkastarna har (insatserna), är de svarta eller silver? Jag har för mig att alla bilar med M-Sportpkt från fabrik har strålkastare med svarta insatser och 330:er utan har silvriga insatser. Rätta mig gärna om jag har fel.
Ka
19
Kabs
530i -04
Han skriver "Mycket fin & välvårdad 330i Sedan M-Sport
Fullt utrustad från fabrik utom Navigation."

"* M-Sport II Aerodynamikpaket
* M-Sport chassie
* El-styrda M Sportstolar incl. memory og värme
* M Sport II multiratt"

Kan det vara eftermonterat då?

Jag har en bättre bild framifrån och strålkastarna ser ut att vara silvriga.

Men det är altså ett m-paket I? Har inte sett det på en 03a innan.

Kan det skillja sig från danmark och sverige?
Borde ju vara samma överallt, danskarna kanske kallar m paket I för m paket II - m paket II borde med det resonemanget betyda m paket III i deras ögon..! =)

Den här då?

Länk

Eller kanske denna, borde gå att få ner i pris utan bbs fälgarna...

Länk
Ka
19
Kabs
530i -04
Jo, jag har tittat på dem, den första hittade jag på garaget.org med bilder på när den brände däck så det rök och en annan när han pressar den i 250km/h.

Det känns som om den är sönderkörd.

och den andra är fin men för dyr helt enkelt.
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Det står att den är svensksåld i annonsen men du själv skriver att han köpte den ny i danmark? Det var iaf det första ja reagera på.
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Opps vikken tabbe kollade visst fel länk :P my bad
pa
48
pancho
525 -92
Tjaaa kanske den här ser välvårdad Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om bilen är såld ny i Danmark så är säkert en hel del av utrustningen eftermonterad. För att slippa den brutala skatten på bilar så köper man dom utan all den utrustning som relativt enkelt går att eftermontera. Sim här på forumet jobbar väl hos en dansk återförsäljare och han har skrivit en del om detta förfaringssätt.

___
//Ulf
Ka
19
Kabs
530i -04
Är det eftermonterat så förklarar det ju fronten.
Men spelar det någon roll att det är eftermonterat egentligen?
Eller ska man bara glömma bilen och vänta på nästa.
Ka
19
Kabs
530i -04
Jag ska iväg och titta på den på torsdag. Om jag ska köpa den så ska jag m-testa den först. Han sa att det inte var något problem.

Går den då igenom utan något så borde den vara ok!

Spelar det någon roll egentligen om m-paketet är eftermonterat?

Han sa iofs att den såg ut så i danmark när han köpte den.
Hittar han på mer grejor kanske? :)
Jag tycker också att det ser ut att vara eftermonterat då det ser ut som den saknar shadow line. Om m-paketet är fabriksmonterat eller inte spelar i mina ögon mindre roll. På bilden ser det ut som det är m-paket I, m-paket II betydligt mer eftertraktat än m-paket I och torde därmed vara mer värt på begagnatmarknaden.

// Erik
Jag tycker inte M-paket I fronten är så snygg. Personligen hade jag satsat på en bil som har M-paket II.

Om det är eftermonterat, hur är det då med chassi-komponenterna? En bil som kom med M-sport från fabrik har väl lite grövre kräningshammare(osäker på stavningen) och är det inte fler komponenter utöver fjädrar och dämpare som skiljer?
Ka
19
Kabs
530i -04
Jo m-paket II är snyggare. Jag kollade upp killen lite och det var något som verkade lite skumt..
Jag hoppar nog bilen och väntar på någon ny.

Sökandet går vidare :)
Ka
19
Kabs
530i -04
Hittade en här Länk

Jag ringde upp BMW i karlskrona och bokade en tid för "konditionstest". Då sa de att de haft den inne förra veckan och släckt motor lampan.

Jag frågade ägarne om det och han hade haft den inne på bmw i malmö 2 gånger (bytt någon slang andra gången) de hittade inget annat fel på den.
Fast på vägen hem hade lampan börjat lysa igen. Då hade han lämnat den till bmw i karlskrona och de hade bytt olja + filter och haft nått reningsmedel i.

De sa att det kunde ha något med ventilerna att göra, men det kanske räckte att "rensa lite".
Efter det har han inte kört så långt..

Vågar man köpa den? lampan kanske tänds på vägen hem redan. Och vad gör man då? De hittar ju inget fel på den verkar det som.

Någon som har några tankar?

Na
39
Namaki
M3 e46 cab
Tycker personligen att du ska skippa. Kan bli dyrare än vad man tror, då är det bättre att satsa på en som känns 100%. Men det är bara min åsikt :)
Dock var den riktigt snygg!

Håller med Namaki, jag hade också skippat den. Det kan vara något litet skitfel men kan ju även vara ett fel som du "aldrig" kommer att bli av med.

// Erik
pa
2
paw83
330i M -01
"Jag ser inte riktigt vilken färg som plasten inuti strålkastarna har (insatserna), är de svarta eller silver? Jag har för mig att alla bilar med M-Sportpkt från fabrik har strålkastare med svarta insatser och 330:er utan har silvriga insatser. Rätta mig gärna om jag har fel."

jag har silvrig plast. 330 M-sport l
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.