AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.700

Byta 750 till e55 amg, vad tror ni?

Jag är sugen på att sälja min e38 (och min e34) och istället köpa en mercedes e55 amg kombi. Har kommit underfund med att jag behöver lasutrymme och vill slippa låna släp och kombi hela tiden.

Frågan är hur jag skulle trivas med e e55:a. Någon som har ägt en? Hur är den jämfört med 750in? Det jag uppskattar idag med 750in är framförallt kraften och fåtöljkänslan när man kör.

BCR
Fick provköra en E55 för ett tag sedan och den går som en raket rakt fram.

MEN, den diffusa styrningen och gunget i fjädringen fick mig nästan att börja leta efter taxametern...
Klar taxivarning!

/Håkan
OO=00=OO
Är det w211 modellen? Isf skulle jag byta direkt när jag ser vad du uppskattar i 750in. Mercan är riktigt grym!

Flåklypa
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Håller med om att det är mycket taxikänsla i de där bilarna,men j-r vilket vrid.

I dina kläder skulle jag ta en riktigt seriös provkörning för att se vad kroppen säger.

Om du kan leva med lite mindre taxikänsla (och lastutrymme) skulle jag rekommendera en C55 AMG. Den mindre modellen är roligare att köra och där kommer prestandamotorn bättre till sin rätt.

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Fast det är över 100hk till i E55 AMG än C55 AMG men visst är C klassen lite mer kommunikativ.

Flåklypa
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
C55 kommer troligen ha ett bättre andrahandsvärde, då den har unik kaross kontra de övriga C-klass (CLK-framparti). Men visst är det lockande med 476 hk...
Kollade upp försäkringen på en e55 och såg att det är ca halva priset mot min 750 vilket ju är bra. Dock så "har jag hört" att delar är "svindyra" till AMG modellerna. Stämmer det tro?

Det låter rätt lockande annars, jag tycker mig blivit tillräckligt gammal för att äga en "gubb"merca.
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Jag har ägt en E55 w211.
Riktigt grym bil men tyvärr har du rätt i att delarna är svindyra.
Var lite därför jag sålde min bil.
Annars är det en riktigt fin bil med både bra prestanda och perfekt komfort.
"Taxikänslan" får du lätt bort för en billig peng.
Jag hittade ett helt nytt sänkningskit inkl dämpare i tyskland för ca 6k vilket gav klart förbättrade vägegenskaper.
Hör dig runt lite på din lokala mercedes handlare ang reservdelspriserna så kommer du snabbt bilda dig en egen uppfattning ang dessa.
Lycka till.

Mvh Markus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.