AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.112

Kabel färger för Centrallåset ?

an
35
anol64
320 -93
Tjenna !!!
Vilka färger har följande kablar ???
*Open door trigger
*close door trigger
i en E36 -93 ???
någon som vet ???

RazorBack
gossen
Om jag inte är helt fel på det så är det som följer.
Öppna är blå/grå
Lås är Vit

Kablarna finns bak handskfacket i svart kontakt.
kabelfärgerna varierar dock ganska ofta på BMW så det är inte 100% säkert att det är rätt färger.....
Vid problem fråga gärna igen så ska jag kolla vilka färger som annars kan va aktuella.

OBS!!!!
Du kan ju alltid mäta med en stick provare vilka kablar det kan vara, låset är +Styrt.
an
35
anol64
320 -93
hmm ok,,, får testa dem .... problemet är nämligen att jag inte har någon 12-pins kontakt annars hade det inte varit några problem eftersom
pin 3 = öppna
pin 4 = lås
pin 7 = +12v
pin 9= jord

om någon "råkar" titta bakom sitt handskfack så skulle det va himla trevligt om man fick kabel-färgerna på dessa stift.... kontakten som sitter där heter X13025 12-pin
bild finns på: Länk

RazorBack
gossen
kablarna jag syftade på är inte dem i 12-pins blocket.Utan ett litet tror 24-26 pins block.det är ett block med en liten lås hake, det sitter två stycken på boxen liggande rakt in, har för mig att låskablarna är i det högra.

Björn
gossen
det är i det blocket som är grönt i den länken du hade i ditt inlägg

Mvh

Björn
an
35
anol64
320 -93
ok,,, vetti tusan om jag hade någon sådan heller ,
jag har bara en VDO burk i tunn alu som sitter i det nedersta facket med 1 anslutning och på höger sida sitter ABS burken vertikalt och bakom den längst till höger sitter ZKE boxen (tror jag att det är) DVS C-Lås central enheten med 2 st svarta kablar 5 & 4pin samt 1 st vit 25 pin eller något sådant... det verkar va väldig skillnad på E36 äldre än -94 och nyare vad det gäller utseendet bakom handskfacket.

RazorBack
an
35
anol64
320 -93
HMm kontakter skulle det naturligtvis ha stått och inte kablar som sitter i ZKE-boxen

RazorBack
gossen
Det du alltid kan göra är ju att mäta vilka kablar från v-dörren som ger lås-låsupp triggen,men det är trångt och ett tråkigt detektivjobb....

Jag har alldrig sett att det inte finns lås kablar bak handskfacket dock, har ändå monterat larm i ett 50 tal 3.serie bilar.

Björn
an
35
anol64
320 -93
Ingen annan som har några bra förslag ???
*plockar fram multimetern, och ser mig om med desperat blick*

RazorBack
an
35
anol64
320 -93
Se där ja än en gång har jag lyckats tillbringa 4 timmar med att försöka lösa mysteriet med centrallåset....

blå/grå = Öppna
Vit = Lås
stämde minsan inte på min bil.... kostade 2 st säkringar trots att jag mätte innan ... NÅGON MÅSTE JU VETA !!!! om man läser på forumet så är det ju flera som påstår sig ha installerat sina larm själva, man börjar ju tvivla när ingen ens vet vilka 2 kablar som styr Central låset....

*uppgiven, trött och deprimerad*

RazorBack
gossen
Hade du den lilla 26 poliga kontakten?
Isåfall om inte grå/vit stämde kolla Röd/blå/gul(stift 4) och vit/röd/gul(stift 17) i den 26 poliga gula kontakten, är vanligt vis på 94-95.
LYCKA TILL

Friskt kopplat hälften brunnit......

Björn
gossen
Det är alltså trefärgade kablar jag menade......

Björn
an
35
anol64
320 -93
va ute en sväng till och jag hittade trigger pulserna i vit och blå/grå kopplade in mig strax innan ZKE boxen ( mätte även ut från startspärren och den skicakde +12 pulser på rätt kablar, men det funkade inte ändå ,,, så nu har jag lagt ner skiten ,, får la nöja mig med nyckeln.....

RazorBack
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Mail på väg...

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Ha
38
Hallå Eller
328i Coupé 1996
Jag håller på med samma sak, installerar om mitt larm efter den klåparen (proffs) som gjort det tidigare...
Skarvat genom att tvinna kablar och tejpa med maskeringstejp, inga säkringar, larmat på innerbelysningen... Blir så trött...
Har inte hittat mina triggpulser heller, skulle gärna ta del av alla tillgängliga tips.
Hittade iaf signalerna från dörrbrytarna...

//Niclas
Installerar larm i skrivandets stund.. samma problem som Anol64 Vit kabel samt blå/grå drar säkringarna på larmet.. Anol64 löste , vilka kabladu det hela sedan eller? vilka kablar använde du? Har iofs inte kikat under handskfacket ännu men som jag fårstår det hela är det samma kablar som går upp till bakom handskfacket..

Länk
Ha
38
Hallå Eller
328i Coupé 1996
Det klåparen (se ovan) hade lyckats bra med var attta lås-triggern, den kabeln var kopplad in i kontakten där det inte fanns någon kabel innan, alltså inte skarvad på bef. kabel. Kommer inte exakty ihåg vilken det var, men en av de tomma platserna. Iofs är min en -96:a så det kanske inte stämmer ändå.
Mitt larm funkar numera perfekt, deadlock (via dioder), komfortstängning av fönster och lucka, larmat på huv och baklucka... Mycket nöjd!

"själv är bäste dräng"
//Niclas
Har prövat ännu en gång med vit och blågrå .. även att ta + pol från batteriet.. går inte.. den tar säkringen direkt.. har iofs endast prövat i kontakten mellan A stolpe och förardörr.. verkar vara någon helt annan kabel jag ska ge mig på.. Försöker installera ett ALPHA (C3 tror jag) Larm och har lyckatrs med resten av kablaget.. Kan ändra impulsen från c-lås kablarna på larmet mellan 0.8 sekunder och 4 sekunder. Någon som har andra idéer av kabelval.. eller kan det vara så att de vit / blå/grå är helt annan ström i bakom handsfacket??..

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.