|
|
|
|---|---|
|
Hej Då mitt skinn är beige så har det blivit lite mörkt av smuts på vänstra sidostödet. Jag stör mig en del på detta och har köpt lite av BMWs lädervårdsgrejer, dels rengöringssprejen "BMW-Leather Cleaning Foam" och dels "BMW Leather Care kit" som är någon insmörjningshistoria Är det någon som vet om det är skadligt eller på annat sätt icke rekommenderat att använda dessa när det är kallt? Jag tänkte gå ut nu det är cirka 4 grader ute här i Sthlm? Kan skinnet ta skada? Tar det längre tid att torka? (mindre viktigt) Händer det något annat än att jag kommer att frysa om fingrarna (ännu mindre viktigt) Tacksam för input, det står inget på förpackningarna nämligen. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? | |
| Du har ju värme i bilen. Sitt på passagerarsidan och gnugga och smörj. Tror att lädret blir mer mottagligt för själva smörjningen. Rengöringen är nog mindre temp. känslig gissar jag. | |
|
Lång tid är skinnet "blött" då? Tänkte om det kanske blir riktigt kallt i natt, skinnet kan inte skadas då? (Eller då kanske jag måste överdosera rejält?) //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Nu är det ju länge sedan jag hade skinn i en bil (Saab till råga på allt också :)). Jag vill minnas att jag smorde med någon kräm som betedde sig ung. som klassiskt bilvax, d.v.s man smorde, väntade några minuter och efterpolerade med en torr duk. Kan inte tänka mig att skinnet tar skada. Du kommer säkerligen märka skillnad i mjukhet. Värt att tänka på är att det första som tar skada om man inte då och då smörjer skinnet är sömmarna. Tråden slits av hårt och stelt skinn. Tror det räcker om du tar en åktur med stolvärmen på (om du har), eller så att bilen blir genomvarm i kupén så hinner du fixa hela behandlingen. | |
|
Vi får hoppas på det ;-) Stolsvärme har jag så den får jag ju slå på onekligen. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Efter att ha utfört lite lätt akrobatik i bilen med lädervårdsutrustning i högsta hugg måste jag nog besviket konstatera att: - BMWs läderrengöringsspray verkar inte ha någon effekt alls. Jag märkte överhuvudtaget ingen skillnad! Jag undrar om jag gjorde något fel under behandlingen då skinnet inte blev mycket renare? Hur länge ska sprayen ligga kvar på skinnet? Ska man börja gnugga direkt eller ska man låta det verka? Det sjunker ju in ganska snabbt så jag började gnugga mer eller mindre direkt. Var det rätt sätt? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.