|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
lob. Om man tittar på rubriken i länken så lyder den faktiskt "Alla i bilen överlevde" Inte fören senare i underrubriken så nämns BMW. Menar du att du vill att en lag ska instiftas som förbjuder tidningar att nämna BMW i mindre trevliga situationer? Vill någon annan i tråden det? Kanske även lagstifta om att BMW i mindre trevliga situationer inte får fotograferas utan att de är dolda med presenningar? :) Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Det borde införas en lag om att journalister måste kunna språket och skriva rätt. En kluven BMW är i 2 delar. BMWn på bilden har fått taket intryckt men är fortfarande i en del. Men man kan väl inte kräva för mycket av våra journalister. Det är ju inte så att de går någon utbildning där svenska språket har betydelse. mvh Tomas |
|
| Nu tror jag faktiskt det är dags för en del här att skaffa sig ett liv! ;-) | |
|
All reklam är bra reklam... Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Kluven måste inte innebära att nåt delas i två helt åtskilda delar, så vem som har brister i språket kan kanske diskuteras. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
klyver [kl'y:ver Uttal] klöv kluvit klyv! klyva verb dela i två delar, dela mitt itu ///BMW - Was sonst! |
|
| Har AP blivit nån jävla svensklektion nu eller? | |
|
Hehe, väntade bara på den... :D ///BMW - Was sonst! |
|
| JohanE : ;-) | |
|
Ja om journalisten betecknar BMW:n som itu vad skulle rubriken till"Tjock-Steffes" kraschade Ferrari Enzo bli? " Supersportbil upp i atomer!" "Känd sportbilstillverkare får underkänt i svensk/amerikanskt älgtest på motorväg i 300" "Alla Ferrari Enzo återkallas, motorn kan lossna i motorvägsfart" Det kan inte vara svårt att vara på Aftonbladet....det är bara en tolkningsfråga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.