|
|
|
|---|---|
Filip_J |
Jag är förvirrad. Jag har en Dakargul M3 -93 med färgkod 267. #267 är Dakargelb II. Hur kan det komma sig? Borde jag inte ha Dakargelb 1? Bilen är inte omlackad, min bror har även han en Dakargul M3 med # 267 - Dakargelb 2. Eller var tyskarna fulla när dem namngav färgerna, trodde 1 kom innan 2 =) |
Filip_J |
Har får svar på ett annat forum. Bägge färgerna kom samtidigt, bara det att du kunde välja, dakargul1 eller 2. Skillnaden rör sig tydligen om klarlack, dakargul 2 har mer klarlack eller nåt i den stilen. Färgerna är alltså INTE relaterade till vilket år bilen är tillverkad, vilket jag tidigare trodde. |
|
Dakargelb 2 har färgnummer 337 och målades inte på M3-93 vad jag kan se i försäljningsbroschyrerna. Den blir aktuell först till M3 3,2. Men det kan möjligen ha funnits olika versioner av Dakargelb (267), står det Dakargelb 267/2 på plaketten i motorrummet så är det nog en annan version men kulören heter fortfarande bara Dakargelb och har inget med efterförljaren 337 att göra. E34 M5 register Sverige |
|
Filip_J |
Jag har färgkod 267 # 51 91 0 302 275 enlig Autopowers lista står det så här på # 267: Dakar Gelb II Dakargul> 51 91 1 052 199 Någon som vet? |
Filip_J |
Skrev fel, art.numret jag skrev var numret för lackstiftet, inte färgen. Det jag undrar över är varför det överallt står dakargelb II när jag slår in # 267, om nu dakargelb II enbart fanns på 3.2? |
|
Jag hade dakargul 2 på min E36 328-98... vet inte om 2án funnits så tidigt som -93 men de är säkert inte omöjligt. Jag har dock aldrig sett en tidig M3 med denna färg vad jag kan påminna mig om.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.