|
|
|
|---|---|
|
På realoem.com kan man välja mellan 840i eller 840Ci, här under Modellguiden heter dom 840iA eller 840CiA. Jag vet att BMW gjorde en värsting E31 men den var en V12(CSi). Vad betyder alla dessa olika bokstavskombination egentligen?? När jag knappar in mitt chassinummer på realoem så är min en 840i. men den är automatväxlad. Trodde A:et stod för automat. | |
|
Hej Är inte alltför expertmässig vad gäller 8-serien men dom där beteckningarna brukar ju ha en röd tråd, A ska ju vara automat, csi:n är ju (M)bilen. Du ser ju vilken "plutt" som är markerad för man. lr aut. och även vän/hög styrd visas ju där. Sen att det bara står ett i som en del i modellbeteckningen vet jag inte riktigt varför. Men i regbeviset står min M635csi som M635 Cs av nån anledning men där brukar det stå annorlunda. Tex så heter min volvo 360, 343 där. Alla modeller i 3-serien heter 343 vilken variant/motor du än har så det är lustigt. Hade även en mc Kawa zzr-600 men den heter gpx-600 i registrena även hos försäkringsbolagen. Tror det är tillverkarnas egna namn som hamnar i register och visar därmed inte exakta modellspecifikation. Mvh /Andreas |
|
|
På BMW-språk kallas 8-serien Ci från 1994 årsmodell.. Innan dess heter den i. Är bilen en automat blir det såldes iA eller CiA. Detta har inget med olika motorer eller så att göra utan bara en förändring i språkbruk detta året. På Realoem kan det vara lite förvirrande för alla modeller anges i en kolumn. Ditt chassienummer är motsvarande automat men på realoem anges det separat efter den sista raden om du ställer in bil och årsmodell manuell, höger eller vänsterstyrning står som alternativ liksom maneull eller automat. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.