AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.071

530 IA bra köp?

Tjena! Jag har varit på jakt efter en 330 CI/IA ett tag, men verkar inte få tag i någon som passar varken min plånbok lr smak.
Har nu gått över och tittar en hel del på 530 IA och här finns det en hel del svensksålt till en bra peng. Varför det? Hur kan det komma sig att man får så
pass mkt bil för pengarna?
Förvisso har de gått runt 20´mil, men det bör väl inte vara några problem?
Det är 01/02 jag tittar på.
Någon som har possitiva/negativa erfarenheter av denna bil?

Tack på förhand...Trevlig helg/J.
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
köp en 330..
mil har enligt min mening mycket med saker o göra fast finns undantag..
finns ju fler 5 serie men den är ju mycket tråkigare än en trea..
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Det har nog sålts betydligt fler 530 än 330 CI/IA , därav prisskillnaden till stor del tror jag.
Positivt: Utseende(m-pkt bilarna)Motor , komfort bla.
Negativt: Rost
Ta gärna en titt på 523an också om du ändå tittar på en femserie, DÄR är det mycket bil för pengarna.

femserien sjunker som en sten är nog rätt ord för den, men bra dock för oss som dammsuger på begmarknaden efter sköna inte allt för tråkiga bmw (om man nu kan säga att någon bmw är speciellt tråkig att äga)

523ans karraktär är ganska pigg, snål, driftsäker och är du inte van vid något monster sen innan tror jag att du kommer bli nöjd med en sådan.
Kolla noga efter rostbubblor i fogarna eller vad man kallar det på dörrar och motorhuv.

gr
117
grymmlund
330 Touring 01
320 sedan 92
320 coupe 89
Håller med o-wimhed, 523an är en ruskigt bra bil för pengarna.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Men det är en moped i jämförelse med en 530.

Klart att man klarar sig bra med en 523 men är man ute efter en 330/530 så är det inte samma sak med 523.

gr
117
grymmlund
330 Touring 01
320 sedan 92
320 coupe 89
Jo, kom visst ifrån ämnet lite :). Va ju inte 523 han undra om hehe.
Nä, man ska inte jämföra de två.
bm
96
bmwRicke
328 Touring -00
Mina erfarenheter av 523 jämfört med 530 är nästan bara till 523´ans fördel. En 530 automat drar en hel del soppa. Använder du inte sportläget så kan man knappast säga att det är en pigg bil.

Komforten är MYCKET bättre i 5 serien än 3 serien. Är du kör- eller åk-människa. Känn efter...
jag har haft både 330 och 530. 330:n var iofs en cab och helt fantastisk att köra. nu har jag en 530 ia Touring som jag är mycket nöjd med. men som andra påpekat, så är 5-serien märkbart större på alla sätt och däremot inte lika rolig att köra. själv köpte jag den för en 2.000-milsresa i sommar, och det tror jag den kommer vara perfekt för. enligt min mening gör sig 3-serien bra som cab eller coupé, medans 5-serien är ett solklart val för kombi eller sedan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.