|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag har problem med skakningar i ratten vid inbromsning. Jag har mätt upp mina skivor och dom slog bara på några 100/delar så det är knappast dom som ger upphov till skakningarna så jag undrar nu om e46:orna är känsliga för dåliga länkarmar, jag har känt på hjulen man det finns inte en tendens till något glapp har även känt med brytspett på dom inre infästningarna men hittar inget klapp tyckar att man borde kännas om dom är dåliga det känns ju direkt på dom flesta andra bilar. Men till min fråga känner man inte på dom när dom är kass. Vill gärna inte byta i onödan är ju inte helt gratis. Bilen är en 330 Ci -02 med 6900mil på mätaren __ "IF You Can´t Race It... Style It" Länk | |
|
Kom igen nu någon måste ju veta, det är ju rätt vanligt att dom byts. Känner man klappet i hjulet när dom är dåliga eller inte?. Snälla hjälp mig! |
|
|
Jag har bytt mina länkarmar och ja, hjulen glappar, ganska rejält tom. Hade inga skakningar när jag bromsade, så det är nog inte omöjligt att det är dina skivor som är orsaken. Mvh //Peter |
|
| Smörj upp glidpinnarna. Det gjorde jag när min började vibrera vid inbromsning och den blev bra :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.