AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.331

Baklucks problem E46 touring !

Wo
159
WoX_
Bmw 530D M-Sport Touring 2006 "WoX Edit"
Hej !!

Har fått problemet med att bakluckan "glasluckan" öppnar lite då och då *grr* verkar vara nå glapp eller dyligt. Provat att tabort kontakten till luckan men den öppnas ändå ?? någon som har haft nå problem som liknar detta med era bakluckor.

// WoX
Har också haft problem som du, gjorde som 330wagon i denna tråden: Länk

Lycka till, mvh Jens
Wo
159
WoX_
Ok.. har tagit bort kontakten så knappen är det inte fel på. Har använt extranyckeln för att utesluta nyckeln... något annat det kan vara ??

Vill görna behålla funktionen med bakrutan.

WoX
Be
34
Bello
540iA -00
330i Touring -02
Hej Wox ! Samma problem i min, har också provat att byta nyckel. ( se tråden ) Jag kommer inte ihåg hur man initierar nyckeln, tänkte göra om detta.
Jag vill också behålla funktionen, min hundar sitter gärna med rutan öppen, dom skulle nog gärna åka så också men avgaserna sugs in i bilen.

Bello
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
På min 320 var det kortslutning i kabeln längst upp på glasrutan. Lyckades lokalisera felet själv. Lagades på en bilelfirma för en billig peng.
Wo
159
WoX_
Ska in med bilen imorgon och se vad bmw i Gävle kan göra åt saken.

Återkommer med rapport

WoX
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Hade samma problem på min bil, och det var kablen som går längs rutan som kortslutits. Lagade den på Bmw för 1500:- kanske skulle gå billigare?

Bmw rekommenderade att man skulle vara försiktig med att använda högtryckstvätten mot rutan då vatten trängde in i kablen och detta lätt irriterande fel uppstod.

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Wo
159
WoX_
JA efter allt letande så hittade de inte felet så det blev att dra ur relät så får man åka runt så.

Provade byta ALLA dosor.. 3 st mätte rutan kollade knappen.. inget av det var fel enligt bmw här i gävle = Autovation.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Finns en liknande tråd:
Länk

Mvh/ Niclas
Wo
159
WoX_
Får tacka för hjälpen =)

Men har provat att koppla bort kabeln till knappen och den öppnar isg iaf så knappen verkar det ju inte vara fel på ??

WoX
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.