AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.131

Vid körning konstig ljud ibland

Cu
5
Custom
320Ia (24v) sedan -92
Hej någon som kan ge tips om vad det kan vara
1. När man kör med bilen så kan det upkoma ett flapande ljud (flap,flap,flap) ibland, inte altid låter som någon slags stänkskyd eller att en skärm skulle fladra.Har kollat bultarna i däcket att dom siter fast och kan inte se något som skulle vara löst på bilen mycket skumt.senast idag så var gumman ute med bilen så döck det upp igen hon stanade och tittade om nåt var löst men alt så bra ut så hon fortsäte att köra lätt likadand så hon körde en bit och stanade igen och la i backen så skaramlade det till vete fan vad det också kan vara men sen fortsäte hon och köra och inga problem inget flapande ljud konstigt.Testade bilen när hon kom hem testade backa inget ljud testade köra den inget flap måste tilläga att det är en automar

Du
59
DubbleG
328 Ci -00
Kan tyvärr inte hjälpa dig, men jag kan säga att jag har liknande problem med min bil.. På min uppkommer oxå problem bara ibland oxå.. Har oxå aut..

Att köra bmw är bättre än att flyga första klass ;P
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kan det vara grus eller något liknande som samlats mellan bromsskiva och belägg alt bromsskiva och skyddsplåten och ligger och skramlar?

På E39 löser man det problemet kortsiktigt med att backa ett par hundra meter så det lossnar.

Vid byte av bromsklotsar och skivor är en av momenten att man tar ned och gör bromsdelarna som sitter utsatt för allt som finns på vägarna år efter år.

Mvh
Asken
Cu
5
Custom
320Ia (24v) sedan -92
Ok kan tänka mig det där med skramlet,men det där flapande ljudet vad kan det vara ? det låter typ från passagerar sidan och det är inte nå gnislande ljud mera som om det skulle sitta löst nå stänkskyd eller nåt annat som vinden tar i

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En sönderrostad bromssköld?

Prova att hissa upp bilen, ta av hjulet och känna på alla delar innanför hjulet. Kolla även så inte innerskärmen sitter löst.

Brukar du serva bilen själv eller lämna in den? Sa dom något som tips sist isf?
MVh
Asken
Cu
5
Custom
320Ia (24v) sedan -92
Har inte hunnit serva den ännu har ägt den i ca 1 mån
annars brukar jag serva själv om det är litte enklare fel

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Då har nog föregående ägare inte varit lika noga som du är:) Såhär kan du kolla Länk Kontrollera så skölden som sitter bakom bromsskivan inte är orsaken.
Mvh
Asken
Cu
5
Custom
320Ia (24v) sedan -92
Ok ska kolla det, kan det finnas någon annan orsak? för nå maskinelt fel borde det inte vara och inte från automaten för bilen går bra trots att det låter (flap flap flap) i bland, och det där med skramlanede ljudet det kan också vara från nåt som är löst i bromsarna som nämnts ovan

Cu
5
Custom
320Ia (24v) sedan -92
jag börjar studera besiknings protokolet om jag skulle hitta nå som har med deta att göra men fick me bara den där sista ombesiknings prtokolet och där står det inget tydligen ombesiktad 2 gånger, kanske p,g,a deta fel nåt med bromsar

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.