AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.640

120d beställd!

Sn
37
Snabelost
120dM -08
Vad tror ni jag fick ge? Här är listan:

120d 5-dörrars

Färg
475 - Safirsvart metallic
Klädsel
GCSW GCSW Tyg/Sensatec Svart
Utrustning, paket
7AZ Advantage & Comfort i komb med M Sportpaket
507 PDC - bak
249 Multifunktionsratt
540 Farthållare
563 Belysningspaket
521 Regnsensor
431 Automatiskt avbländande backspegel, invändigt
473 Armstöd fram
493 Förvaringspaket
530 Klimatanläggning
337 M Sportpaket
710 M Lädersportratt
715 M Aerodynamikpaket
775 Individual innertak i antracit
4MG Interiörlist - Aluminium Glaciärsilver
520 Dimstrålkastare
704 M Sportfjädring
2MG M Dubbeleker 207, 17
339 Shadowline högglans
481 Sportstolar
Utrustning, fabriksmonterad
235 Dragkrok med avtagbar kula
420 Solskyddsrutor bak
470 Barnstolsfästen ISOFIX
441 Rökarpaket
663 Radio Professional
676 Hi-Fi högtalarsystem
322 Comfort Access
534 Klimatautomatik
met Metalliclackering
522 Xenonstrålkastare

Ja... Var tror ni priset blev på denna?

10 veckors leverans... Usch och fy! Får åka 525i -89 ett tag till!

/Magnus
318k kr?
Förefaller att vara en välgenomtänkt specifikation, saknar dock USB-anslutning och Bluethooth förberedelse. Det är något som jag är mest nöjd med på min...

/Udo Dirkelsniff
Sn
37
Snabelost
120dM -08
Jo, jag övervägde USB-anslutningen länge, men skippade den. Brukar oftast lyssna på ljudböcker nedbrända i mp3-format på CD. Dock rymmer ju en 16Gb's USB-sticka jäkligt många ljudböcker!

Blåtand hade jag i förra bilen, men jag använde det inte så det var enkelt att skippa. Annars känns det som om jag har fått med det mesta!

Nu väntar bara 10 lååånga veckor! :)

/Magnus
Njuren
Vad fick du ge? Tippar på 323`

"the things you own end up owning you"
Sn
37
Snabelost
120dM -08
Det slutade på 308k. Cirka 15 procent prut. Hyffsat bra tycker jag. Vi har dock ett ramavtal i botten, sen prutade jag resten själv.
Sn
37
Snabelost
120dM -08
Tjo!

I fredags kom bilen. Har åkt cirka 40 mil sen dess. Åkte tor till Karlstad (drygt 20 mil totalt) och fick en snittförbrukning på 0,52 l/m. Känns helt okey med tanke på oinkörd motor och massa kö-körning.

Comfort Access är något jag verkligen rekommenderar till de som beställer bilar. Det är verkligen otroligt smidigt och något jag inte skulle vilja vara utan i nästa bil. En annan sak jag har noterat är hur gärna den ställer upp sig på asfalt. :) Jag tror minsann mina bakdäck har gått 200 mil redan!

En annan kul sak var när grannen provkörde. Jag bad han stanna till och lägga ur växeln. Hupp, sa han, den dog. Han tittade på mig och fattade ingenting. Jag bad han trampa ner kopplingen och jäklar vad förvånad han blev när spisen knorrade igång igen!

Sålde dessutom 525'an igår. Fylleaffärer brukar ju inte vara så lysande, men jag fick 7000:- i näven och köparen kom och hämtade den. När jag ringde honom idag och påminde om våran affärsuppgörelse sa han: -Det var det jävligaste... jaja, jag kommer väl och hämtar bilen då... ;)

Dock, den roligaste fylleaffären är ändå när en polare sålde sin ambulans på en fest. Dom gjorde upp affärden, skrev ägarbyte och förde över pengar under kvällen. Dagen efter ringde köparen och undrade varför han hade fört över 81712 och femti till säljarens konto kvällen innan. Säljaren fick förklara och köparen kom och hämtade ambulansen samma dag! Lustig summa dom hade kommit fram till, men enligt säljaren så låg det en lång förhandling bakom den! :)
får gratulera till bilen :D upp med lite bilder sen bara hehe... vad fick dig att välja 120d framför 118d??
Sn
37
Snabelost
120dM -08
Jo, några bilder måste man ju slänga upp. Min kamera är dock pajko, men det går ju att låna.

Valde 120d före 118d eftersom den har en trevligare motor. Dom ekonomiska fördelarna med miljöbilsklassningen är inget jag tjänar något på eftersom jag har tagit ut bilen som tjänstebil och jag bor varken i sthlm eller gbg. 120d ligger perfekt i prestanda/pris förhållande för mina behov och för min tjänstebils-limit (7,5 basbelopp innan man måste hårdförhandla). Rent miljömässigt är denna bil ändå hästlängder före mina föregående bilar (Nissan King Cab Navara -06 och BMW 525i -89) :)
Snabelost, skulle du inte fått 20% lägre förmånsvärde med 118d, utöver det som är direkt prisrelaterat?!
So
134
Soundborder
325dM e93 -09
120dM e87 -07
Helgeson: Nix, inga 20% lägre förmånsvärde på 118d. 118d är miljöbil enligt Vägverket (vilket gynnar privatpersoner med 10.000), men inte enligt Skatteverket (som har hand om förmånsbeskattningen). Lyckat va? Kan gott tänka mig att en och annan har stövlat iväg och tittat på 118d eller dito VV-miljöbil i tron att man skall på 20% på förmånsvärdet...
Yep! Låter bekant. En riktig slamkrypare... Sedan har vi ytterligare en tolkning rörande de fördömda vägtullarna eller hur?! Lättnaden gäller väl bara icke-fossila bränslen? Bestämt av helt-fossila figurer.

Sn
37
Snabelost
120dM -08
Jo... Därimot om man åker Saab 9-5 Bi-fuel eller vad den heter (går den på hunung förresten?) men tankar bensin jämt så passerar man tullarna obemärkt... Ja jisses...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.