AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
842

C-lås problem, e34touring

xc
135
xc00b
E34 525ix touring
tjo.. vet inte vart ja ska börja felsöka mitt problem, har sökt o grejat på dörrnäsor o annat som har med centrallås o öppna dörrar o göra o är fler som har haft samma problem..

Problemet kom när ja körde med kupevärmaren hela natten, vilke resulterade i mycket fukt i bilen. Efter det säger c controlen att de är en dörr öppen o centrallåset låser upp sig hela tiden när man låser. Bakluckan säger den också är öppen men de gjorde den förr med o då gick de o låsa iaf(är bytt lås på den)

Så vart ska jag börja leta efter fel? kolla microbrytarna på b o c stolpen(dörrnäsa!?) eller ska jag göra på nåt annat sätt..

tacksam för svar!
Niclas

xc
135
xc00b
E34 525ix touring
har märkt att ena bakdörren inte går att öppna innifrån när man låst den o knorrar lite konstigt i den fast bara när man låser bilen med knappen från dörren när man sitter inne, låser man med nyckeln så låter de inget..
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Kolla säkringen för centrallåset, bör sitta under baksätet. Det gör det i alla fall på en sedan.

Mackan
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
ska glutta där.. men tror de är nå annat som strular.. nån mer förslag vart ja ska börja?
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
säkringar hela. dörrnäsor uppmätta och funkar. fortfarande dörr öppen säger den o centrallåset funkar därmed inte..
är det nå mer som kan bli slitet lr ha gått sönder?

har bakluckan med c-låset att göra(annan nyckel så öppnar ej).. den säger att trunklid är öppen också..

idéer??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.