AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.247

Köpguide eller tipps inför köp av 850 cs/csi

Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Som rubriken lyder,Vad är det man ska titta på? vad menas med"csi look"?
Vad är värt att lägga pengar på? vilken motor?(har förstått att det finns fler än en)
Håller automaten osv.

tacksam för lite tipps.

Mvh:Jonas Brinell.

It´s not speed that kills...
It´s the sudden stop at the end....
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

"Csi look" bör vara att vagnen ifråga har då 850csi attiraljer såsom bakrekofångare,frontkofångaren + backspeglar i s.k. "M3 -stuk"..

Men jag har sällan sett någon 850Ci eller 850i som har ett komplett "Csi-paket" utan de brukar nöja sig med delar av detta för att sedan skriva att den har ett komplett csi-paket..

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jo...tipsen jag kan ge är naturligtvis att mekaniken i en "vanlig" 850 är likställt med den i en 750...alltså,kolla i forumet för 7-serien för att få mycket info om "tänkbara" problem" osv..
Läs gärna gamla inlägg...diskuterats "hej vilt" om problem och annat om just V12:an och automaten..

850Csi motorn är ju "masserad" av M-avdelningen vilket då bl.a. gör att effekten for upp till 380hk i den + att den är mycket mer värd än en vanlig 850(normalt sett)..
Finns inte många av dessa.

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Länk

Ovanstående länk visar en "vanlig" 850 som dock verkar ha ett komplett Csi -paket(spoiler/kofångare runt om + backspeglarna)...Snygg vagn :)

Mvh Janne.
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Janne T

Det var en riktigt snygg vagn(dräglar),men även mycket pengar.
Vad ska man då betala för de olika modellerna?
Det där med mycket mil på mätaren tror jag personligen inte är något problem för just motorn då liter-effekten är kanska låg,men resten vet jag nada om.

/Jonas B.

It´s not speed that kills...
It´s the sudden stop at the end....
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...desto mer underhållen vagn desto dyrare.

Jag skulle satsa på en vagn som är i ett fullt dokumenterat skick+gärna genomgången rejält..
Ingen bil som man bara köper för att den är "billig"(om man har liite ekonomiska funderingar) utan den bör gärna undersökas grundligt av någon expert på just den modellen innan köpet..

Ganska så speciell bil och det kräver sin man att först o främst hitta en fin + sedan att underhålla på "rätt sätt"..
Vevhusventilationen är ett "känt problem"(iaf om detta ser likadant ut som i en 750 M70,INTE säker där iofs) likaväl som att t.ex stötdämparna är "lite dyrare" än normalt+att lyktor osv inte heller tillhör det billigaste på marknaden.
Se då absolut till att den är besiktigad,INTE billigt att försöka fixa låt säga "lite hög HC" och att ägaren bortförklarar detta med att det "bara" är lambdasonderna ev.tändkablarna som behöver bytas(blir dyrt bara det iofs)...
Ok,visst,det KAN vara det men troligt är att det är något annat svårdetekterat fel..jaja,hur som helst så försök att hitta en som inte har diverse "besiktningsrelaterade" fel när du väl köper en..

Normalpris?...tja...nog går det säkert att hitta en fin(tillräckligt fin) för strax under "hundringen" eller kring detta pris.. med lite flax..

Mvh Janne.
Brynet:

Läs Asken dag bok sin 850

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.