|
|
|
|---|---|
| Har en 528ia -97 med tritoniclåda tänkte sätta på dragkrok.Behöhöver jag extra kylning på växellådsoljan då? | |
|
Enligt RealOEM har du redan en kylare till växellådsoljan (se länken). Jag drar husvagn med min automatväxlade bil och har inte märkt någon "överhettning" av växellådan. Länk |
|
|
Du har redan kylare till automaten som tidigare sagts STEPTRONIC heter BMWs variant på automatlåda med steg växlings funktion som är den mera korrekt teknisk benämningen på dessa lådor (ej att föväxla med DSG/SMG etc etc) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Kan väl aldrig tänka mig att en modern(jaja) automatlåda öht skall behöva extra kylning än det som är monterat som standard s.a.s. Det man naturligtvis kan fundera över är om man kör med tungt släp jämt över alperna eller annan "knalle" så bör man kanske byta oljan i lådan oftare än annars.. Tja,kanske inte blev något vettigt svar...men lite funderingar ändå :) Men säkert är ju att om man har "klippiga bergen" runt hörnet så lär bromsar+det mekaniska(inkl låda naturligtvis)slitas mer än om man bor och kör mest på slätterna runt skåne :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.