|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta originalhögtalarna i mina framdörrar på min 523 med businesspaket med cd då jag har ett par infinity liggandes. Frågan är dom är att hur djupa får dom vara, tänkte att dom annars kanske tar i fönsterrutan? Det är 5.25" orginal va? Har varit lite lat och inte undersökt ,men sitter det högtalare i hatthyllan med businesspaket? Hur är det med slutsteg och filter? tänkte om jag skulle använda filter plus diskanter tillhörand emina högtalare. | |
| 60-62mm vill jag minnas. | |
|
Ajdå, mina går till 59 men om mna räknar med gummikanten så går dne till 65 : / |
|
|
men du ska bara räkna djupet på dem från undersidan av högtalarens kant. förstå jag dig rätt så är de 65mm totalt o räknar du bort själva ringen som högtalaren skruvas fast i så är de 59 mm? du kan ha djupare högtalare men får då göra hål i orginal "boxen" som dessa sitter fast i,att oroa sig för att de skulle ta i fönstret behöver du ej då rutan går en bra bit bakom,ta bort dörrsidan så ska du se. |
|
|
Klart att man räknar från den kanten (slår sig för pannan) aja då blev det bara 56mm :) 65mm då räknade jag från nedre delen av magneten till övre gummiupphängningen som är den högsta punkten på mina högtalare. Finns det risk att gummiupphängningen kan ta i dörrsidan? |
|
| Nej det är ingen risk. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.