AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.922

Problem med nya högtalare E46

Br
6
Bruno22
330i M-sport -06
Hej, har råkat ut för ett problem med mina nya högtalare som jag beställde i veckan! JBL GTO-507C heter dessa! efter att jag monterat dom i framdörrarna och kopplat och så vidare och slutligen ska testa dom nya högtalarna så låter det skräp! Testade att växla kablar (om jag lagt plus på minus och vice versa), koppla förbi delningsfilter m,m! det låter lika dåligt om inte sämre än originalhögtalarna! Stereon jag har är en Pioneer AVIC X1R! Tycker att den borde klara av att driva dessa högtalare utan problem då jag t,o,m skickade o frågade brl.se där jag köpte högtalarna, det skulle inte vara några som helst problem svarade dom då! Mina bakhögtalare låter hyffsat bra med rätt så bra dunk utan slutsteg vad jag vet! Så tycker inte att det ska vara stereon det är fel på! Vad kan vara fel!? Känns som man kastat pengarna i sjön.. Känns hyffsat träligt! Vill helst slippa dra i ett slutsteg, tycker stereon ska klara av hyffsat iaf! Väldigt tacksam för åsikter och svar! Kan tillägga att det är en BMW 320i M-sport -03 jag har även att det står nedan! MVH Emil
To
290
Touchdown
328i Cab -98
Reklamera! Inte här men hos BRL! Men förmodligen är det ett handhanvandefel - inkoppling, inställning....

/Touchdown Länk
Br
6
Bruno22
330i M-sport -06
Högtalarna fungerar så att säga, men höjer jag basen lite så slår det typ igenom! tror inte dom är trasiga! Men vet inte vad jag ska göra!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Hur har du monterat dom? Det är MKT viktigt att de sitter stabilt samt att det är 100% tätt imellan fram och baksidan på elementen.
Br
6
Bruno22
330i M-sport -06
Joo men jag monterade med dom adaptrarna som det ska vara! la en liten gummilist emellan högtalaren och adaptern med! Mest för det inte skulle bli vibrationer! Men det borde juh bli tätt!
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Hmm, låter inte så bra då jag funderar på att köpa JLB...
ri
58
rich86
A5 SB -13
har ungefär samma problem med mina JBL...
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Om basen slår igenom har du för klent med effekt. Stereon orkar helt enkelt inte att hålla kontroll på elementet. Klent/dåligt kablage kan också vara orsaken och stjäla en hel del.
Br
6
Bruno22
330i M-sport -06
Har nu installerat ett slutsteg med, betydlig skillnad på ljud men är ändå besviken om jag använder fadern så jag bara kör på dom nya högtalarna så låter det inte bra! Låter klent, diskanterna låter fint dock inte dom andra! Då låter originalhögtalarna som sitter i hatthyllan 10 ggr bättre! Framhögtalarna ger inte ifrån sej nån bas knappt!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Antingen har det blivit ngt galet vid monteringen eller så har du fått ett par defekta högtalare alternativt så har högtalarna fel specifikationer för din typ av montage , åk tillbaks till säljaren och demonstrera för honom så får du se vad han säger.
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Observera att nya element/högtalare måste spelas in! Minns när jag monterade DLS framsystem tillsammans med en MDS fanatic 12a i bagaget och drev allt över slutsteg.. Jag var nästan gråtfärdig första veckan och bara släppte allt, sket i det. Men efter nån vecka eller 2 så började det låta riktigt vettigt och nu 6 år senare och samma utrustning i bil nr2 så är jag fortfarande nöjd! Något jag märkte dock (vid tillfälligt stereohaveri) var att originalstereon orkar inte driva mkt. Mina element fram låter verkligen skräp om jag inte kör dem över slutsteget!

Men som andra säger, monteringen är viktig och har du spelat med grejerna 20-30 timmar eller med och de fortfarande låter skit, så är det något som inte är rätt med sakerna!

Diesel-räsern
/Rickard
bo
11
bosse11
330i -01
Jag installerade ett par JBL GTO-527 fram / bak i min e46 och körde dessa genom en värsting sony stereoenhet (testade även med en hyffsad pioneer stereo) - Lät tragiskt dåligt! Körde med dem minst ett år men så alldeles nyligen då jag skulle byta dörrsidor så rök de "nya" högtalarna och jag bytte tillbaks till de gamla orginalen som låter mycket bättre än 5.25 från JBL. Tilläggas kan även att jag också hade adaptern till högtalarna som skulle fungera. För min del tror jag det var monteringen som inte var helt 100% men jag är inte någon expert så det kan ha varit lite allt möjligt :)

Hoppas det ordnar sig för dig!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jag har GTO527 i hatthyllan nu som rearfill och de låter inte dåligt i mellanregister och diskant iallefall , kör de delade vid 120Hz då jag har baslåda men har provat de odelade och de var okey då med(man får inte mkt bas ifrån så små element) , tilläggas bör att de drivas av 2 kanaler ifrån ett dls A4 steg.
ri
58
rich86
A5 SB -13
Alltså basen från bakhögtalarna är det väl egentligen inget fel på, men fram är det inget vidare tyvärr. Har JBL 507C, men framsystemet spelar faktiskt mycket bättre än original. Bak är jag ännu tveksam. Men jag har inte kopplat till ett slutsteg än, blir nog bättre då...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.