|
|
|
|---|---|
|
Hallå var får man tag på lysena och blinkers på bilen nedan? Länk Länk Riktigt fräsch bil ^^ | |
pg_ice |
lysena ser ut att vara samma config som jag kommer att köra med. jag tror inte dom går att köpa kompletta utan man får modda lite. FKs angeleyes Länk original ringarna med dioder borttagna och ersatta med tunnare CCFL ringar blinkerserna är röktonade ser ut att vara dom vita original från början. |
|
jäklar! fler bilder på den tack! jag har orginal lyktor med ccfl-ringar! Länk |
|
|
Ok får nog bli ett par sådana framöver, tack för svaret :) |
|
|
Länk Här finns det fler bilder ^^ |
|
pg_ice |
det kan vara original lyktorna med CCFL men jag tycker det ser ut som klarglas? aja så här ser mina lysen ut som ska på M3an. Länk Org Bosch bakdel med FKs angeleyes klarglas front och CCFL 8000k ringar jag testade bara med ett vanligt 9v batteri så det orkade inte tända ena ringen |
|
Ingen som monterat dem själv och som dokumenterade hur ni gick till väga? Jag köpte på mig ett par ringar och tänkte byta, men jag fick inte ens loss lysena! Lite gör så hör beskrivning med bilder emottages gärna. Från det ena till det andra: Den röda bilen överst, vad har den för backspeglar? de åg ju riktigt bra ut. /Richard |
|
pg_ice |
jag bytte i helgen. Länk men hur man ska få dit ringarna på orignal glasen vet jag inte. det borde väl haack ha koll på. dom passar inte rakt av så mycket kan jag säga. Lysena sitter med 4 skruvar 2 upptill och 2 nertill. du måste ta bort plastkåpan vid kylaren först sen är det en fördel att ta bort blinkersern först då ser du skruven bättre. skruven nere mot kylaren kan vara lite svår att komma åt,du måste ha en lång stjärnskruvmejsel. lossa 4 skruvar och lossa strömkontakten och kontakten för motorstyrningen. sen är det bara att lirka ut dom glaset sitter bara fasthakat utan några skruvar. böj upp hakarna runtom så lossnar fronten med glaset. |
|
Ser bra ut. Tack för instruktionerna, ska se om jag får något gjort i veckan. |
|
|
ta de lugnt med hakarna bara..dom går lätt sönder, å sen har du en lykta som fuktar! va även noga med att täta glaset när du monterar ihop det. ringarna limmar man dit, antingen mot inerglasen, eller mot insatserna, jag valde insatserna för att få lite djup i ringarna...men de e en smaksak. sätter man dom mot glaset sysna dom bättre i vinkel.. de va ju några år sedan man gjorde denna operation, så ja minns faktiskt inte om de e nåt speciellt mer att tänka på.. lycka till! mvh |
|
|
Jag ska vara försiktig med hakarna. Ska även se till så det blir tätt, vill ju inte ha en massa imma på glasen. Hur var det sen med backspeglarna på den röda bilen? Någon som ver vad det ätr för några och vart man köper dem? /Richard |
|
| Är det svårt att röktona blinkersena så det ser snyggt ut, vad ska man ha för satser, har nämligen aldrig gjort det. | |
|
Nä,de är inte alls svårt att röktona.. Köp dig ett svart toningsspray,sen tar ju loss blinkerserna och lägger dom plant. Sen sprayar du bara tills du får den färgen du önskar...för bästa resultat ska du spraya många gånger med tunt lager,och låt torka några minuter i mellan varje lager du lägger på. Som sagt,inte för många lager på samma gång,kan de lätt rinna eller bli knottrigt. De brukar stå rätt bra beskrivet på baksidan hur man ska gå tillväga. |
|
|
eller så tar man vanlig svart spray å dimmar på glasen...alltså spraya på ca 45-50cm ifrån..så många gånger tills du är nöjd.. |
|
| 45-50cm ifrån?? tycker de låter lite väl långt ifrån....jag skulle nog säga att 25-30cm ifrån är bättre... | |
|
jo de kanske är att ta i...men grejen är att inte spraya rakt på, inte lacka, utan dimma.. mvh |
|
|
Kan det inte vara sådana blinkers han har: Länk Speglarna verkar vara AC Schnitzer (osäker på om det är äkta eller replika) Mvh Razvan Terme www.stylabilen.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.