|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjabo7: I vårt fall betydde två bilar också två stolar för att det ska fungera i vardagen. Men om man hade kört med endast en stol så hade jag bara skaffat en extra uppsättning spännremmar som är dragna runt tvärstaget och bara är att koppla in när man kommer med stolen. ___ //Ulf |
|
|
NU blir jag lite tjatig känner jag... Dessa spännremmar tycker jag innebär det största problemet med dylika stolar. Min sambo är inte tillräckligt stark för att montera stolar med dessa helt stumt. På Dou-Logic så är det enbart bältet och ett stödben som krävs. Piece-of-tårta! Kolla in här och kolla sen hos en handlare! Länk /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
Hej! Tack så hemskt mycket för alla svar! Blev riktigt bra respons på denna tråd..:) Ska kolla lite om min gamla stol passar bra, så som Tjabo hade gjort. Men en Akta Duo-Logic verkar helt klart intressant. Såg på bilderna i länken och den verkade inte ta mycket plats alls i baksätet..Stolen jag har nu ska ju liksom " hängas " över sittdynan vilket medför att den tar stor plats i baksätet.. Men som sagt, tack för alla svar! Och skriv gärna mer om ni kommer på något! MVH Kristofer |
|
| Ett extra tips är att att skydda skinnet/tyget. Jag brukar ha en masonitskiva inlindad i mjukt material (i skinnets färg) under stolen för att inte få fula märken efter stolen. | |
|
>>K.Björkman. Tipset är alltid att provmontera i de konstellationer man behöver ha stolarna. Jag är för evigt tacksam mot Lena på Barnens Hus i Östersund som spenderade en hel lördag (10:30 - 13:45) på att provmontera en hel räcka olika stolar. Jag köpte 2st Dou-Logic då och ångrar mig absolut inte. Det är en kanonstol. /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
Precis som Lus säger så kan stolarna göra märken på klädslen. Själv kör jag med ett svart liggunderlag som kostade några tior på Stadium. Det kan man sedan vika eller klippa så att man får 3 lager under stolen. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.