AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.003

Mazda MX-5 Roadster Sport

Jag har under vintern funderat på en X3:a men inte kommit till skott och nu närmar sig våren och suget har lagt sig lite.
Istället föll det sig så att Jag igår beställde en MX-5:a. En supertrevlig liten cabbe som har det mesta (utom 6cyl). Kanonpris och superbra betalt för min Focus gjorde att det inte var nåt svårt val. Leverans till våren och Jag HOPPAS att det blir en bra sommar nu när man har beställt sin första cab.
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Får gratulera!

Har själv en Miata NB -99 och jag kan inte nog lovorda den bilmodellen.
Har inte upplevt körglädje som i en Miata i någon annan bil, och då har jag kört många sk "roliga" bilar.
bara att gratulera... få höra lite spec då? färg utrustning m.m??
Det är en 2,0 Roadster Sport. Marble White med tan (brunt) skinn/topp.
Sportpaketet innehåller 17" (ska ersättas med 18") Xenon, skinn, Bose stereo, autoklima, sänkning, mm?

Jag tog den vanliga handjagade tygtoppen främst för att Jag vill ha brytningen mellan top/kaross, men även för att en cabbe SKA HA tygtopp:)

Ingen raket men den rör på sig och är oerhört trevlig att ratta.
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Chefen har också en liten miata och körglädjen är där verkligen inget fel på, Mycket rolig bil för dom pengarna :D

Läckert med vit lack och brun top/inredning!!

Bara att gratulera till ett bra bilval! Har själv en Miata -03 och tycker att den är mycket körglad och framförallt en väldigt välbalanserade bil.

/// Erik
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Gratulerar!
Du kommer att få uppleva bilvärldens skönaste växellåda!
Och körglädje då förstås...

/L
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Grattis!

Har själv en mx5 -00 och det är körglädjen per definition. Du kommer ha mycket skoj med den bilen, jag lovar! Nya modellen ser finfin ut och dina färgval är ju helrätt. Antar att du hittat miataformet?
Ja, Jag har varit och scannat där lite:)
Samt letat lite på nätet efter en del grejer till bilen. Fälgar, ett diskret aeropaket, mm.
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Har du fått din underbara bil än?

Börjar längta efter att ta ut min efter vintervilan...
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Inga prestandamonster direkt, men körglädjen i dessa bilar ligger inte i motorprestandan!

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Nej Jag har inte fått den. Och hur som helst så är -5 och snö inget idelaväder föe en liten cabbe:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.