|
|
|
|---|---|
|
Någon som har koll på vilken längd det är på respektiver slang till bromsarna på en compact (323ti) Har dessutom behov av att veta anslutningsnipplarnas beteckning Tänkte åka till lokala slangklämmar´n och be han knipsa ihop ett kit, jobbar 750m från ett seriöst ställe men dom sysslar primärt med hydrualslangar till lite tuffare saker. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 | |
|
Länk bör hjälpa en del. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Strålandë Erik! Har jag fattat det rät om det är 2 yttre och 2 inre slangar bak? totalt 6 slangar då? Sen så kanske jag behöver veta vad anslutningsnippeln "heter" elller vilken typ av gänga den har. |
|
| M10x1 | |
|
Perfekt! Då får jag ihop det till föjande på compacten Fram 2x 430mm med gänga M10x1 Bak yttre 200mm med gänga M10x1 Bak inre 201mm med gänga M10x1 En knäpp fråga kanske, anges slanglängden inklusive eller exklusive nippel? Lite intressant om någon skal knipsa detta till en. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
ingen som vet? Erikw länkar till autokatalogen och om dom anger en längd på bromsslang till 430mm, det borde väl det vara INKLUSIVE nippel? Kanske inte gör så mkt om man får låt säga 10-15mm längre slang än vad som är tänkt? eller måste det vara dom längderna som anges? Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Jag tycker det borde vara att längden anges mellan anslutningspunkterna, så en del av nippeln kommer med. För långa slangar är inte bra, risk finns att de tar i på fel ställe. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Var och skulle beställa slangar idag men det diffade på typ 40:- mot ett kit gjort specifikt för min bil (tex. goodridge) och kändes det som ett tryggare val med tanken på längd/anslutning osv. Trodde absolut det skulle vara billigare över disken, borde vara rätt hyffsade marginaler på dessa slangar då det kostade lite över 1000:- för 6 inte allt för långa slangar. ex moms var det dessutom. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
OK om man surfar runt och letar bromsslangar (kikar på goodridges kit) till min bil så undrar jag följande: tycker mig hitta alldeles för få tabeller över vilka bilar kiten passar till. Passer ett kit för E36 till compacten eller skall jag kika på ett kit till e30? Alltid lika lurigt när man kör hybridbil ; Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Fram passar det från samtliga E36, bak är desto fler modeller som har samma. Så, leta efter kit som passar E36. Fram 34321159717: Länk Inre bak 34321159878: Länk Yttre bak 34321159881: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Precis som erik säger så passar "vanliga" E36 kit, tydligen skiljer det upp till 10mm bak men enligt min mek var det INGA problem. bara så vi anser tråden utredd. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.